close search

Lněné objetí v Berlíně

Klára Hosnedlová vystavuje v Hamburger Bahnhof

Rozlehlou halou bývalého berlínského nádraží se rozléhá zpěv moravských folklorních písní i verše z úst rappera Yzomandiase. Svou výstavu Embrace pojala Klára Hosnedlová jako monumentální kompozici různorodých prvků, materiálů a kulturních odkazů, jež se přes svou zdánlivou nahodilost spojují v jeden působivý prostorový zážitek.

Rodačka z Uherského Hradiště studovala malbu u Vladimíra Skrepla na pražské Akademii výtvarných umění, dnes žije a tvoří v Berlíně. Už během studia se Klára Hosnedlová odklonila od tradiční malby k textilním technikám a širšímu pojetí volné tvorby. Postupně přešla od vyšívaných monochromatických obrazů přetřených barvou k realistickým, jemně vyšívaným portrétům a následně k obrazům přímo na zádech bund…

Článek je zamčený.
Pro pokračování se přihlaste

přihlásit se

Prohlédněte si naše možnosti předplatného

Newsletter Ádvojky přímo do vaší schránky

odebírat newsletter A2 arrow straight blue icon
banner newsletter image

Příbuzné články

Pouliční umění pod dohledem

Zkušenosti ukrajinských monumentalistů včera a dnes


Pomníky revoluce?

S Beti Žerovc o vrcholném modernismu jugoslávských pomníků



Benátská laboratoř budoucnosti

Bienále architektury jako prostor pro ty, kteří nebyli slyšet