literatura
A. P. Čechov: Podvodníci z nouze
V rámci cyklu scénických čtení LiStOVáNí bude představen nový Čechovův sborník humorných povídek Podvodníci z nouze, který obsahuje nejen neznámé kousky, ale především kompletně nové překlady. Připravují a hrají Lukáš Hejlík, Věra Hollá a Pavel Oubram. 18. 4., 20.00, Skleněná louka, Kounicova 23, Brno, a 19. 4., 19.00, Divadlo SUD, Hroznová 8, České Budějovice.
Autogramiády v Luxoru
V pražském knihkupectví Luxor na Václavském náměstí můžete navštívit křest spojený s autogramiádou ke knize Paula Tumy Football Faust – Proroctví o fotbalovém bohu (13. 4., 17.00), uvedení nové knihy Hermíny Frankové Hlavně dýchat (18. 4., 16.00) a prezentaci knihy Raymonda Smullyana Šachové záhady Sherlocka Holmese za účasti řady známých českých šachistů (19. 4., 17.00).
Program autorských čtení k cenám Magnesia Litera 2005
V rámci čtení autorů nominovaných na cenu Magnesia litera v kavárně Domu knihy Kanzelsberger v dolní části Václavského náměstí můžete slyšet ukázky z knih Petra Mikšíčka Sudetská pouť aneb Waldgang (Litera pro objev roku) a Věry Noskové Bereme, co je (Litera za prózu). 19. 4., 18.00, vstup volný.
–jgr–
divadlo
Myška z bříška
Ačkoliv by se na první pohled mohlo zdát, že Myška z bříška je šišlavou podívanou pro nejmenší, autoři a jejich domovská scéna (mimochodem, oceněná cenou Alfréda Radoka jako divadlo roku) napovídají, že ona „š“ zůstanou nejspíš jen v názvu. Režisér Jan Borna zpracoval knihu slovenské autorky Taťjany Lehenové „Je Miška myška?“. Knížka, vydaná v roce 1991, i další autorčiny sbírky poezie jsou na Slovensku populární do té míry, že byly přeloženy do cizích jazyků a Miška se stala nejprve dětskou knihou roku, pak objektem zájmu loutkových souborů a spolu s rozhlasovou dramatizací se podívala do Belgie, Francie, přes Polsko až do Slovinska. Prozaická Miška i dramatická Myška v Dlouhé se točí kolem jednoduché autobiografické zápletky: „Jednoho dne jsem zjistila, že mám v bříšku děťátko. – No tohle, podivila jsem se a řekla si: – Príma, budu si s ním povídat.“ A jelikož je postava maminky (Lenka Veliká) frontmankou rockové kapely, hudbu jí složil Jan Vondráček (mimochodem, taktéž oceněný cenou Alfréda Radoka) a Myška Magdaleny Zimové je vcelku oprsklé „miminko“ a šišlá se tak opravdu jen v titulu inscenace. Scénář situací si není těžké představit: maminčina nevolnost, její podivné chutě, návštěvy pana doktora, které je nucen absolvovat i vystrašený budoucí otec… ty jsou ale naštěstí lehce zparodované a připravené režijně tak, že vtipy rozesmávají jak děti, tak dospělé, obé však přirozeně z jiných důvodů. Kde není vtip vyřčen přímo, je vizuálně naznačen, a to tak, aby dospělého diváka pobavil a dětského tak trochu ohromil. Jan Borna a jeho kolegové po Malé vánoční povídce opět připravili inscenaci, jakkoli to zní podivně, „pro všechny generace“. Nápadité jsou snad všechny její složky, hudba, texty písniček, scénografie a kostýmy, a lze ji tak brát jednoduše jako dětské představení nebo původní česko-slovenský muzikál! Slovenská Miška měla cestu z nakladatelství ke čtenářům poměrně širokou, budiž cesta té české Myšky v Dlouhé k divákům o to jednodušší! 18. 4., 10.00, Divadlo v Dlouhé.
–ah–
SKUTR a Rosťa Novák: 8 polib prdel kosům
Rosťa Novák je osmou generací slavného kočovného loutkáře Matěje Kopeckého. Být hercem a zároveň potomkem herců je trochu zavazující. Co ale být potomkem potomka těchto potomků? Tradice a současnost, svět světských a náš svět, vzpomínky a současnost, pospolitost rodiny a přátel, zážitek ze společného prožitku. V režii tandemu SKUTR (Martin Kukučka, Lukáš Trpišovský) hraje v hlavní roli Rosťa Novák (1979). S tandemem SKUTR spolupracoval v Divadle Archa již na inscenacích Nickname a Understand. Herecké angažmá má v Divadle Minor. V dalších rolích trampolína, Faust, Mefisto a Kašpárek a kolotoče a cukroví a maringotka a rodina… Premiéra v Divadle Archa 19. 4. ve 20.00.
Radek Beran – Buchty a loutky: Tibet – tajemství červené krabičky
Soubor Buchty a loutky vznikl v roce 1991 pod vedením čerstvého absolventa DAMU Marka Bečky v Chebu. V roce 1994 se přestěhoval do Prahy, kde jako občanské sdružení působí dodnes. V posledních letech pravidelně vystupuje ve Studiu Švandova divadla na Smíchově. Poslední premiérou (2. 4. 2006) Buchet a loutek je inscenace Tibet – tajemství červené krabičky podle stejnojmenné knihy Petra Síse. Dojemný příběh bez děje, jak velké může být stýskání mužských srdcí otce a syna, jak drsný může být svět vzdálený pár hodin cesty letadlem, jak rudý může být konec příběhu. V režii Radka Berana hrají a předměty posunují Kristina Maděričová nebo Zuzana Bruknerová, Tomáš Procházka nebo Lukáš Valiska, Radek Beran nebo Martin Bečka a Vít Brukner. Reprízy 13. a 18. 4. v 19.00.
–kk–
Další premiéry
13. 4.
Leoš Janáček: Sonáta Bolero, MauriceRavel: Pavana za mrtvou infantku a Bolero, Igor Stravinskij: Svěcení jara / Národní divadlo v Brně, režie Petr Zuska, Zdeněk Prokeš a Libor Vaculík William Shakespeare, Jana Galinová: Romeo a Julie / Docela velké divadlo, Litvínov, režie Jurij Galin Bohuslav Martinů: Řecké pašije / Národní divadlo, Praha, režie Jiří Nekvasil
14. 4.
Barbora Vaculová: Žumpa / Divadlo v 7 a půl – Burnteatr, Brno, režie Roman Groszmann Antonín Dvořák, Bedřich Smetana: Operománie aneb Nebojte se opery/ Jihočeské divadlo, České Budějovice, režie Miloslav Veselý Martin Crimp: Mimořádné události / Národní divadlo, Praha, režie Edward Dick
15. 4.
Zatmění / Divadlo Continuo, Malovice, režie Pavel Štourač Alexandr Nikolajevič Ostrovskij : Talenty a ctitelé / Komorní scéna Aréna, Ostrava, režie Ivan Krejčí
17. 4.
Anton Pavlovič Čechov: Jubileum, Ingrid Lausundová: Případ zborcené páteře / DISK, Praha, režie Peter Chmela, Pavel Khek
18. 4.
Tale of Gangaray / Divadlo Ponec – MU Terminal Con-temporary Dance Company, Praha, choreografie József Hámor Olga Černá: O Žlutém kopci / Divadlo Vikadlo, Praha, režie Ivo Šorman
–jgr–
film
Hranice života
Výborné ohlasy v zahraničí má nový film jednoho z nejzajímavějších současných hollywoodských režisérů Marka Forstera (Ples příšer, Hledání Země Nezemě). Forster a scenárista David Benioff (25. hodina, Trója) vyprávějí příběh rozervaného studenta umění Henryho (Ryan Gosling), který prohlašuje, že spáchá sebevraždu, jakmile dosáhne věku jedenadvaceti let. Známý newyorský psychiatr (Ewan McGregor) se mu rozhodne pomoci, místo toho se ale stále hlouběji zaplétá do světa Henryho obsesí. O filmu se mluví jako o lynchovském thrilleru či jako mladším bratříčkovi Šestého smyslu, každopádně však máme – jak je u Forstera zvykem – co do činění s vysoce promyšlenou a vizuálně působivou kinematografií. Premiéra 13. 4.
Kino na hranici
Osmý ročník přehlídky filmů zemí visegrádské čtyřky se uskuteční 19.–23. 4. v Českém Těšíně a polském Cieszyně. Pilířem festivalu bude přehlídka filmů polského klasika Wojciecha Marczewského, který se také dostaví osobně. Kromě tuctu starších snímků dalších režisérů (Forman, Jakubisko, Havetta, Švankmajer, Herz aj.) pak uvidíme i novinky české, maďarské a polské tvorby, včetně posledního filmu Krzysztofa Zanussiho Persona non grata (2005). Festival zahájí ve středu v 19.00 projekce němého filmu Erotikon Gustava Machatého s živou hudbou. Doprovodný program zahrnuje diskuse, výstavy a koncerty skupin Ulisses IV, Mojmír Papalescu and the Nihilists, Jan Budař a Eliščina malá tíseň. Bližší informace a rezervace akreditací (cena 450 Kč/60 PLN): www.festivalynahranici.cz, www.kinonagranicy.pl.
Latinskoamerický dýchánek v kinu Aero
Přehlídku několika novějších kousků kinematografií Latinské Ameriky nabídne pražské kino Aero. Vedle titulů známých z české distribuce (Motocyklové deníky, Mexická jízda a Kachní sezóna) to bude například venezuelský Florentino a Ďábel (1995), příběh o mytickém honákovi bojujícím proti ďáblovi a proměnám venkovského života. Peruánský Nikomu to neříkej (1998) je komediálním portrétem homosexuality v machisticko-katolické kultuře. Chilská Dýmka (2004) je ztřeštěnou komedií „jihoamerického Buñuela“ Silvia Caiozziho. Venezuelské Archandělovo peří (2002) zase dramatem o diktatuře a vesnickém pošťákovi, který tvrdí, že je archanděl Gabriel. Alegorický kubánský Pořadník (2000) vypráví o skupině lidí čekajících na autobus do Havany. A peruánský Pantaleón a návštěvnice (2000) je o úředníkovi, který má zajistit prostitutky pro vojáky sloužící ve vzdálené džungli. Kino Aero, 14. až 16. 4.
–rg–
Kurz und schmerzlos v Ústí
V kině Cine-café Silenciu (Velká Hradební 50, Ústí nad Labem) můžete 12. 4. ve 20.00 vidět německý film Kurz und schmerzlos (1998), hraný debut režiséra Fatiha Akina (Proti zdi), v němž tři kamarády přivede touha po adrenalinu ke zločinu a zradě. Projekce bude v němčině s anglickými titulky.
Další premiéry
Tento týden můžete vyrazit ještě na premiéru amerického filmu Richarda Loncrainea Firewall, který jsme avizovali již v čísle 13 (premiéra byla přesunuta), a český snímek Indián a sestřička Jana Wlodarczyka, milostný příběh pětadvacetiletého dělníka Františka (Tomáš Masopust), který inklinuje ke komunitě „bílých indiánů“, a romské dívky Marie (Denisa Demeterová), zdravotní sestry z městské nemocnice. Producenti se chlubí zařazením filmu do sekce Na východ od západu na nadcházejícím karlovarském filmovém festivalu.
–jgr–
hudba
Christian Fennesz, Philip Jeck, Mateřídouška, Kora et le Mechanix
Jarní řadu průběžného festivalu Stimul uzavře koncert, na němž se představí světová špička hudby hledající nové možnosti technologií spolu s českými tvůrci. Rakouský kytarista a elektronik Christian Fennesz (viz strana 11) je jedním z předních představitelů současné experimentální elektronické hudby a liverpoolský konceptuální umělec Philip Jeck patří k hlavním průkopníkům práce s gramofony jakožto hudebními nástroji a netradičně využitými vinylovými deskami. Spolek Mateřídouška přináší podmanivý audiovizuální svět budovaný z digitálních zvuků, neobyčejného dívčího zpěvu, roztodivných animací, kostýmů a performance v podání moravského dua absolventů brněnské Fakulty výtvarného umění VUT. Dost možná nejúchvatnější a nejroztodivnější podívaná a poslouchaná vesmíru, podpořena čerstvým mp3 debutem na labelu Muteme. Dvoučlenný projekt Kora et le Mechanix se pohybuje na poli abstraktní elektroniky a ambientu. Soubor tvoří Michal Kořán, který působil ve skupinách Richter Band či Zapomenutý orchestr Země snivců, a hudebník a herec Filip Homola. Dvojice Birds Build Nests Underground používá soustavu gramofonů, neprovozuje však tradiční DJing tanečních parties. Otáčením preparovaných vinylových desek chce přiblížit „hudbu pod hudbou“ – do nového kontextu zasazené krátké útržky zvuků, které díky zvýraznění repeticí a vrstvení získávají zcela odlišnou kvalitu i roli ve výsledném tvaru, písně plné nostalgického praskání a ozvěn důvěrně známých žánrů. 13. 4., 19.30, divadlo Archa, Praha.
Zuzana Lapčíková
Zuzana Lapčíková už léta patří k nejžádanějším sólovým zpěvačkám a cimbalistkám na naší folklorní scéně a zároveň z této oblasti vykračuje k jiným žánrům. Po absolvování gymnázia studovala hru na cimbál u Milady Vlasákové na brněnské konzervatoři. Lidovou píseň chápe jako živý fenomén, který je nutno představovat ne v ustrnulé formě, ale v aktuálních souvislostech. V roce 1993 založila spolu s jazzovým klavíristou a skladatelem Emilem Viklickým a houslistou Jiřím Pavlicou volné seskupení Ad lib Moravia. S Emilem Viklickým a Petrem Růžičkou natočila také komorní monotematickou nahrávku Uspávanky. Písně zde mají svůj původní nápěv i text, šetrný jazzový doprovod je pak obohacuje o nový rozměr, který spočívá zejména v originálních harmoniích a pozoruhodné zvukové barvě jazzového tria a cimbálu. Aktuálním titulem Zuzany Lapčíkové je CD Strom života – kolekce moravských lidových písní o stromech. 13. 4., 20.00, Divadlo 29, Pardubice.
Mozart, Suk, Emmert
Státní filharmonie Brno zařadila do svého koncertního cyklu vedle Requiem W. A. Mozarta a Meditace na staročeský chorál Svatý Václave Josefa Suka také klavírní koncert Odpuštění od výrazné postavy současné české symfonické hudby Františka Emmerta. Na klavír hraje Jiří Skovajsa, orchestr a Český filharmonický sbor Brno diriguje Tomáš Hanus. 13. a 14. 4., 19.30, Besední dům, Brno.
Pollini, Schubert, Schönberg, Xenakis, Ligeti
Klavírista Maurizio Pollini sestavil dramaturgii osobitého koncertu z děl 19. a 20. století. Romantismus zastupují vokální díla Franze Schuberta, první polovinu 20. století Žalm 130 a kantáta Friede auf Erden Arnolda Schönberga a konec 20. století skladby Nuits Iannise Xenakise a Lux aeterna Györgye Ligetiho. 17. 4., 19.30, Theater an der Wien, Linke Wienzeile 6, Vídeň.
Martinů, Mozart, Stravinskij, Lalo
Hlavním bodem večera je skladba Igora Stravinského Apollon Musagète (Apollón, vůdce múz), suita z baletu pro smyčcové nástroje, kde Stravinskij vzdává hold hudbě vrcholného baroka. Ve dvacátém století zůstaneme také s Bohuslavem Martinů a jeho Divertimentem pro sólové housle a violu s malým orchestrem. Francouzsko-španělský skladatele Eduard Lalo je znám téměř výhradně pro svou španělskou symfonii. Je proto dobře, že bude možné slyšet i jiné jeho dílo, tentokrát Dvě svítáníčka. Program doplní Klavírní koncert B dur W. A. Mozarta. Talichův komorní orchestr řídí Jan Talich. 18. 4., 19.30, Klášter sv. Anežky České, Praha.
–mk–
výtvarné umění
Sophie von Hellermann
Samostatná výstava Den zúčtování (Judgement Day) mladé německé umělkyně žijící v Londýně Sophie von Hellermann (1975) představuje sérii 25 obrazů, která byla připravena speciálně pro prostory NAK (Neuer Aachener Kunstverein) v Cáchách. Autorka má charakteristický, těžko zaměnitelný „skicovitý“ rukopis. Její obrazy jsou malovány velmi svižnými tahy štětce, celek pak působí jako bezprostřední nahozená obrazová idea. Vše je sjednoceno společnou dynamikou, umělkyně se zároveň vyhýbá kresebně komplikovanějším detailům a zbytečné vizuální i obsahové dořečenosti. Pohybuje se tak v hraničním pásmu figurace a abstrakce, podle potřeby a povahy sdělení. Výrazně na sebe upozornila účastí na proslulé výstavě Dear Painter, paint me… (2002––03, Paříž, Vídeň, Frankfurt n. M.), která svým způsobem rehabilitovala figurální malířství. „Den zúčtování“, název připomínající biblické názvosloví, použila Sophie von Hellermann pro své realizace na fólii, dialekticky i ambivalentně se pohybující mezi vysokým a nízkým uměním, sdílením dobra i zla, stojící mezi pocity naplnění i prohry, odvahy i zklamání. V době pluralitních systémů a všeobecně proklamované tolerance, jejíž naplňování se ale jaksi fakticky neděje, zkoumá autorka všechny roviny a rysy tzv. západní socializace. Sebekriticky podrobuje průzkumu i vlastní pozici vůči morálce a závazným společenským kodexům, přičemž reflektuje vlastní snahu o osvobození se z takto nastaveného systému. Její obrazový svět osciluje mezi naivní, vytouženou romantikou mladé dívky, plné snů a vizí, a tvrdým prozřením a střízlivěním. Odtud ironické až sarkastické názvy jednotlivých děl. K výstavě, která bude reprízována v létě v londýnské Chisenhale Gallery, vychází obsáhlá publikace v angličtině. Neuer Aachener Kunstverein, Passstraße 29, Cáchy, do 21. 5.
–pev–
Fotobienále 2006
Konflikty a Galerie umění Zuraba Cereteli, Cesty a Muzeum architektury A. V. Šuseva, Pokušení a Manéž jsou tři hlavní témata a tři hlavní, ale zdaleka ne jediná místa mezinárodního moskevského Fotobienále 2006. Tento festival dokumentární i umělecké fotografie zaplní už pošesté do poloviny května většinu galerií a výstavních sálů a mimo jiné nabídne retrospektivu Brassaże nebo Čínskou fotografii. Blíže: www.mdf.ru.
–lh–
televize
13. 4. České stopy: Tajemství kamenného počítače – manželé Šimkovi důkladně prozkoumali tajemný kamenný artefakt Yuracrumi (Bílá skála), jehož technická tajemství dosud nebyla ani popsána, natož rozluštěna (20.00, ČT 2); 2046 – pokračování snímku Stvořeni pro lásku
hongkongského režiséra Wong Kar Waie se tentokrát odehrává v budoucnosti (20.00, HBO); Panelstory – film Věry Chytilové o zrození panelového sídliště v dobách komunismu (20.00, CS Film); Vlčí bouda – jeden z mála českých hororů natočila Věra Chytilová na námět Daniely Fischerové (21.00, Filmbox); Válečník – scenáristický a režijní debut Asifa Kapadii, oceněný dvěma cenami BAFTA v roce 2003, je baladicky laděný film, alegorie o dobru a zlu, zodpovědnosti člověka za své činy, zasazená do neurčité doby i lokality (22.45, ČT 2); Sólo pro... Poslední výstřel – pop-bigbítová parta kolem Ivana Gajdoše (Bratři Orffové) z Krnova (23.10, ČT 1)
14. 4. Lamento – nový projekt mezzosopranistky Magdaleny Kožené a souboru Musica Antiqua Köln nás přenáší do světa barokních lamentací velkých mistrů (20.00, ČT 2); Jeden den bez Mexičanů – komediální drama Sergia Araua, oceněné na MFF v Catageně (20.00, Cinemax); Svatí bojovníci – první díl dokumentárního cyklu o boji mezi křesťanským anglickým králem Richardem I., zvaným Lví srdce, a muslimským vůdcem Saladinem o nadvládu nad Jeruzalémem ve 12. století (20.00, Viasat History); Umučení Krista – filmová adaptace novozákonního příběhu v režii Mela Gibsona (21.15, ČT 2); Spiknutí střelného prachu – dokončení historického filmu (23.05, ČT 1)
15. 4. Zázrak v San Ramos – režijní debut Salmy Hayekové vznikl podle románu Theodorea Taylora (11.35, ČT 2); Na břehu – film Stanleyho Kramera je situován do doby po nukleární katastrofě, kdy posledními obyvateli Země zůstali Australané (17.15, ČT 2); Znamení kříže – dramatický příběh o lásce ve Španělsku v polovině 17. století byl úspěšný při udílení Cen Alfréda Radoka 2005. Vladimír Franz získal cenu za hudbu, Helena Dvořáková nominaci za roli Julie, Hana Burešová pak nominaci na inscenaci roku (19.45, ČT 2); 8 Mile – snímek Curtise Hansona o zrodu hiphopera Eminema je sice klasickou americkou selankou o postupném dobývání slávy, rozhodně ale baví (20.00, Cinemax); Nespoutaná volnost – režisér Barry Levinson čerpá z osudů svých i své rodiny, zasazených do rodného Baltimoru. Tento film je čtvrtým v tzv. baltimorské sérii (1.10, ČT 1)
16. 4. Mistři českého animovaného filmu – tentokrát je pořad věnován tvorbě Radka Pilaře (11.20, ČT 2); Urbi et Orbi – poselství papeže městu Římu a světu (11.50, ČT 1); Restaurace – film režiséra Vladimíra Drhy o vztahu stárnoucího páru (12.20, ČT 2); Útěk v řetězech – další film Stanleyho Kramera, oceněný v roce 1958 na MFF v Berlíně, vypráví příběh dvou trestanců, černocha Noaha Cullena a bělocha Johna Jacksona, kteří prchají před zákonem (17.40, ČT 2); Večer na téma... Karel IV. – cyklus dokumentů (20.00, ČT 2); Liga výjimečných – nezdařená adaptace výborného komiksu Alana Moorea (hlavní hrdina Allan Quatermain se proměnil ze starce závislého na opiu v udatného hrdinu) je jedním z důkazů o tom, jak se dá zábava přežvýkat v hollywoodskou nudu (20.00, HBO); Road Movie – americký režisér Joseph Strick se po vlně adaptací románů vrátil ke svým dokumentaristickým začátkům a s minimálními prostředky natočil drama dvou dálkových šoférů a jedné prostitutky (23.15, ČT 2)
17. 4. Souboj vojevůdců: Bradley proti Modelovi – další díl dokumentárního cyklu o vojevůdcích 20. století (20.00, ČT 2); Východ slunce – hollywoodský snímek německého režiséra Friedricha Wilhelma Murnaua (Upír Nosferatu) je milostným příběhem o mladém venkovském farmáři, kterého oblouzní městská krasavice. Murnau za něj získal v roce 1929 jednoho z prvních Oscarů za nejlepší film (21.15, ČT 2); Johana Šílená – příběh španělské královny Johany Kastilské v režii Vicente Aranda, oceněný Stříbrnou mušlí na MFF v San Sebastianu (22.05, ČT 1)
19. 4. Já, truchlivý bůh – filmové zpracování povídky Milana Kundery, vyřazené z nového vydání souboru Směšné lásky (20.00, CS Film)
–jgr–
rozhlas
13. 4. Gustav Herling-Grudziński: Suor Strega – povídka (16.00, Vltava); Samuel Beckett: Žhoucí popel – rozhlasová hra (20.00, Vltava)
14. 4. Velkopáteční večer – literárně-hudební pořad připravila Klára Jelínková (20.00, Vltava)
15. 4. Pouští a pralesem – dokončení rozhlasové hry na motivy knihy Henryka Sienkiewicze (13.00, Praha); Richard Brinsley Sheridan: Škola pomluv – klasická anglická komedie (14.00, Vltava); Allen Ginsberg – rozhlasový dokument (14.30, Praha); Michail Alexejevič Kuzmin: Marné štěstí – povídka (17.30, Praha); Jacques Offenbach: Pařížský život – záznam opery uvedené 26. prosince 2006 v městském divadle v Lausanne (20.00, Vltava); Franciszek Kamecki: Knězův nářek – verše polského básníka a katolického kněze připravil Jiří Červenka (22.45, Vltava)
16. 4. Ivan Slavík: Moje Velikonoce – literárně-hudební pásmo z básní a úvah českého básníka a překladatele inspirovaných Velikonocemi (9.32, Vltava); Jan Čep: Lucie Laurová – povídka (11.30, Vltava); Černé peří – původní rozhlasová pohádka Karla Šiktance (13.00, Praha); Setkávání se zajímavými hosty a tématy pro nedělní odpoledne – hostem Martina C. Putny bude teolog a přední činitel českého exilu Karel Skalický (14.00, Vltava); František Halas a lidová slovesnost – literární pásmo připravil František X. Halas (20.20, Vltava); Carlo Goldoni: Benátská vdovička – komedie o tom, jak se šikovně provdat (20.30, Praha)
17. 4. Josef H. A. Gallaš: Mé žalosti a mé bolesti – první část pětidílné četby na pokračování z autobiografie moravského básníka (11.30, Vltava); Královna koloběžka – na motivy pohádky Jana Wericha napsala Helena Sýkorová (13.00, Praha); Tajemství klášterní kuchyně – pořad z knihy švýcarského teologa a historika Josefa Imbacha připravila Alena Blažejovská (15.00, Vltava); František Xaver Brixi: Missa solemnis – slavnostní mše pro sóla, sbor, koncertantní varhany a orchestr (20.00, Vltava)
18. 4. Karel Vrána: Křesťanství a kultura – první ze tří fragmentů z úvah českého teologa, filosofa a esejisty (10.00, Vltava); Luigi Santucci: Dítě čarodějky – rozhlasová hra (21.30, Vltava)
19. 4. Historický klub: Phasma Dionisiacum cum Pragense – o premiéře první opery na sever od Alp v „předvečer“ stavovského povstání rozmlouvá s muzikologem Milošem Štědroněm Olga Jeřábková (16.00, Vltava); Ilja Hurník: Stradivariana aneb Tři příběhy o houslích – triptych úsměvných příběhů, ve kterých hrají „sólový part“ stradivárky (21.05, Praha); Jindřich Plachta: Pučálkovic Amina – první část třídílné četby na pokračování (22.00, Praha)
–jgr–
ah – Anna Hejmová / jgr – Jiří G. Růžička / kk – Karel Katarovic / lh - Linda Hartmannová / mk – Matěj Kratochvíl / pev – Petr Vaňous / rg – Roman Gazdík