„Jde o to, aby Brno bylo stejně srozumitelnou značkou jako třeba Adamov nebo Vyškov.“ – „Jde tedy o to, aby Brno bylo stejně srozumitelnou značkou jako třeba IBM, Toyota nebo Coca-Cola.“ Jeden z těchto výroků pronesla vedoucí Kanceláře strategie města, když vysvětlovala, proč Brno utratilo víc než půl milionu korun za slogan „Žít Brno“. Jeden z výroků jí vložil do úst některý z nás, deseti humoristů, co se na adrese zitbrno.cz snažíme ukázat, jak trapným, neefektivním a zbytečně drahým způsobem se vedení města snaží Brnu udělat „reklamu“. Poznáte, který výrok je skutečný a který smyšlený? Co vzniklo jako recese, se postupně stává křivým zrcadlem toho, co vše si o sobě Brno a Brňáci, od nejprostších dělňasů až po primátora, nalhávají. Zastupitelé si vylobbovali nejvyšší český mrakodrap, podchod pod nádražím ale páchne močí. Do centra pro zeleninu nemůžete vjet na kole, ke kasinu v audině ale ano. Velikášské plány se v Brně míchají s realitou tak komickou, že se právě ta komičnost stala image města. Shrnuje to i jeden z titulků na zitbrno.cz: „Příští rok oslavíme 100. výročí zahájení příprav na odsun nádraží.“
Příbuzné články
eska2látor 1
Zatímco středočeská redukce železniční dopravy byla prozatím zažehnána, kousek od našich hranic bez valného zájmu právě zaniklo torzo jedné legendy. Dne 12. prosince naposledy vyjel Orient Express...
eskA2látor 2
V Madridu je na prodej všecko, včetně názvů stanic a linek metra. Telefonní operátor Vodafone nezaváhal, a tak se centrální stanice Sol, fungující pod tímto názvem už devadesátý rok...
eskA2látor 2
Knižní sociální síť Goodreads má vedle mnoha různých nectností jednu opravdu zásadní: vlastní ji vydřidušská korporace Amazon. To by českým knihomolům zas tak nevadilo...