eskA2látor 2

„Jde o to, aby Brno bylo stejně srozumitelnou značkou jako třeba Adamov nebo Vyškov.“ – „Jde tedy o to, aby Brno bylo stejně srozumitelnou značkou jako třeba IBM, Toyota nebo Coca-Cola.“ Jeden z těchto výroků pronesla vedoucí Kanceláře strategie města, když vysvětlovala, proč Brno utratilo víc než půl milionu korun za slogan „Žít Brno“. Jeden z výroků jí vložil do úst některý z nás, deseti humoristů, co se na adrese zitbrno.cz snažíme ukázat, jak trapným, neefektivním a zbytečně drahým způsobem se vedení města snaží Brnu udělat „reklamu“. Poznáte, který výrok je skutečný a který smyšlený? Co vzniklo jako recese, se postupně stává křivým zrcadlem toho, co vše si o sobě Brno a Brňáci, od nejprostších dělňasů až po primátora, nalhávají. Zastupitelé si vylobbovali nejvyšší český mrakodrap, podchod pod nádražím ale páchne močí. Do centra pro zeleninu nemůžete vjet na kole, ke kasinu v audině ale ano. Velikášské plány se v Brně míchají s realitou tak komickou, že se právě ta komičnost stala image města. Shrnuje to i jeden z titulků na zitbrno.cz: „Příští rok oslavíme 100. výročí zahájení příprav na odsun nádraží.“