close search

K čemu je dnes literatura?

Čtení v nové literární situaci

I když se maturantům do čtení knih nechce, obsahy a kontexty děl je zaujmout dokážou. Zděděné přístupy k výuce literatury nicméně potřebují provětrat. Pokud přijmeme menšinovou pozici literatury v současných intermediálních konstelacích, možná ji pak dokážeme proměnit v její silnou stránku.

Ilustrace Monika Doležalová

K čemu je dnes literatura? Tuto otázku si každoročně naléhavě kladou maturanti, když se připravují na zkoušku z češtiny. Jaké odpovědi jim nabízejí učitelé či rodiče, kteří se je snaží podpořit, aby knihy z maturitního seznamu skutečně četli? Máme šanci je přesvědčit, aby se místo rychlejšího poslechu audioknihy, sledování filmové adaptace či memorování…

Článek je zamčený.
Pro pokračování se přihlaste nebo zakupte celé číslo A2

přihlásit se / zakoupit číslo

Prohlédněte si naše možnosti předplatného

Newsletter Ádvojky přímo do vaší schránky

odebírat newsletter A2 arrow straight blue icon
banner newsletter image