Vyšlo životopisné DVD skupiny Beach Boys. Mezi archivními snímky je i koncert „from a Czech club“, čímž je nepochybně míněn Velký sál Lucerny. O historickém koncertu v roce 1970, poslední západní popové show před pádem normalizační opony, se zmiňuje i Tom Stoppard ve své hře Rock’n’roll. // Producent James Murphy, spiritus agens kapely LCD Soundsystem, se stal bloggerem. Na webových stránkách Guardianu píše o své zkušenosti s permanentním cestováním či tréninkem bojových umění. Čtenáři jsou kritičtí, neboť nepoužívá velká písmena. // Vlivný elektronický hudební deník Pitchfork začal – poprvé ve své existenci – recenzovat novinky z avantgardní hudby. Rubrika Out Music asi není nejčtenější, ale zato představuje logické „předsálí“ čerstvého popu, o němž Pitchfork píše především. // Odpočívej v pokoji, Arthure! Existoval jsi jen pět let (2002–2007), ale pokud někdo doprovodil novou hudební scénu (Joanna Newsomová, nový metal typu Sunn O))), TV On The Radio...) energickou grafikou mnoha barev a křivek, nezakrytě echující šedesátá léta, pak jsi to byl ty. A kterému jinému časopisu vybíral a recenzoval novinky Thurston Moore ze Sonic Youth? // Avey Tare, člen brooklynských Animal Collective, si vzal za ženu Kríu Brekkanovou, exčlenku islandských Múm. Zatím zplodili album Pullhair Rubeye, které kompletně tvoří jejich autorská hudba pouštěná pozpátku. Zní to jako naprosto suverénní dlouhé album. Avey a Kría se prý rozhodli pro „zpětný chod“ bezprostředně po zhlédnutí tříhodinové novinky Davida Lynche Inland Empire. // Trumpetista Arve Henriksen, silný autor a hráč, jehož flétnově křehký zvuk lze rozpoznat po sekundě, nazval své třetí album Strjon. Je to staronorský název jeho rodné obce. Tedy i Henriksen („Hendrixen“, jak říká Josef Chuchma na Rádiu 1) dnes tíhne k leitmotivu doby, návratu z virtuálna do konkrétního prostoru, z globálních sítí do lokální komunity. Na albu hrají tři čtvrtiny Henriksenovy domovské grupy, kultovních Supersilent. Chceme-li někde hledat Milese Davise dneška, pak Strjon, tedy Pramen, je zde. // Na DVD Värttinä Archive Live (Sony BMG) lze pozorovat vývoj od neotesaného dětského folklorního souboru po dohladka otesané hvězdy globální world music. Někde ke konci cesty se objeví televizní studio s umělými břízkami a rurálními ornamenty. Říkáte si – všude na světě panuje schematičnost a nevkus. Když vtom v prostřihu přebírá známý pán e-maily a Pavel Anděl si v papírech hledá další otázku – vida, tak přece jen se Češi dostávají do světových hudebních katalogů! Congratulations. // Koncert The Klezmatics v Akropoli se dotýkal nebes, nicméně lístek stál 550 korun. „Když tohle publikum ty peníze nakonec má,“ pravil mi na rejpnutí organizátor. Vida, to je tedy podivuhodná zpráva o levicové mládeži, posluchačích tradiční muziky a zasloužilých členech Židovské obce! // Nádherný, od zvonku po zadní blinkr kompletně zrezivělý bicykl lze vidět na obalu nového alba kanadských Do Make Say Think. Drží se postrockového jam session, poprvé zpívají, jsou tišší a akustičtí. Název: You, You’re A History In Rust. // Písničkář Randy Newman oznámil, že věci došly tak daleko, že poprvé za čtyřicet let kariéry napsal adresně satirickou píseň. A Few Words in Defense of Our Country („Každá říše zaniká v dokonalém zmatku, a ta naše právě zaniká jako každá jiná...“) nahrál doma u klavíru, viz YouTube. // Jaká slušná česká deska letos vyšla? Nemůžu si pomoci, se zvědavostí a chutí poslouchám poprvé v životě Atlantidu 99, reeditované album Václava Neckáře z roku 1987. Neckář měl dobrý projev na to, aby přitlumil nadutou mnohomluvnost textů Michala Horáčka, koncepční album tu o sobě jaksi vědělo, že je pouhým popem. Styl: supraphonský art-pop osmdesátých let, navěky spolu v dobrém i zlém.
Autor je hudební publicista.