Inscenované portréty a především autoportréty Dity Pepe (nar. 1973 v Ostravě) patří k nezapomenutelným fotografickým událostem konce devadesátých let. Příběh podivně vážného zasazování sebe samé do více či méně kýčovitého, a tedy šťastně uceleného prostředí, střídání masek a kostýmů podle daného estetického schématu je provázáno s tématem autorčiny magisterské práce „Fotografie jako forma terapie“, ale především s jejím dlouhodobým uměleckým plánem. Citově zabarvená a pečlivě provedená infiltrace do cizího životního konceptu s sebou nese nebezpečnou hru s identitou. Vybrané ukázky v této galerii A2 pocházejí z pozdějšího cyklu Autoportéty s muži (2003). Podtržená umělost životů (naaranžovaným pozadím snímku, pohlednicovým koktejlem umělého i denního světla, jedovatostí barev, aluzivní kompozicí) vyvolává zároveň údiv, smích a komplikované pochybnosti o vlastní… póze?
Příbuzné články
Jakub Janovský
Jakub Janovský pracuje v opuštěných, často polorozpadlých domech; jeho velkoformátové kresby na opadaných, poničených, špinavých zdech, na trubkách, zbytcích konstrukcí i na fragmentech vnitřního vybavení žijí svůj krátký, téměř utajený život mezi střídajícími se bezdomovci a jinými …
glosa Libuše Bělunkové
V minulém čísle jsme psali o auditu a následných vyhazovech v Galerii hl. města Prahy (GHMP). A o veřejném odporu. Od té doby se věci pohnuly k lepšímu. Na „jednání ve věci restrukturalizace“ galerie byla kromě dvou zaměstnankyň…
Úlitby a únava v psaní o kultuře
Nedávno akreditované studijní obory na českých ekonomických i uměleckých vysokých školách zahrnované pod pojem arts management mají též své amatérské a poloamatérské podoby – zejména …