Rafal Bujnowski (nar. 1974) patří vedle mnohem slavnějšího Wilhelma Sasnala (nar. 1972, viz galerie A2 č. 30/2007) k nejpronikavějším polským výtvarným umělcům. Bujnowski, Sasnal a Marin Maciejowski (nar. 1974) tvořili v letech 1995–2001 uměleckou skupinu Ładnie (Pěkně). „Bujnowského malířství není fabulativní, spíš konceptuální. Ze svých vrstevníků se přitom nejzajímavěji a nejautentičtěji zabývá procesem změny místa a smyslu umění v našem společenském životě. Ověřuje, nakolik ještě umění potřebujeme či nepotřebujeme,“ napsal polský časopis Raster (a převzal český Umělec) v roce rozpadu seskupení. Od té doby Bujnowski úpěnlivěji zkoumá další média, mimo jiné video. V malbě často zmnožuje motivy, používá jednoduché, čisté tvary a plochy, pracuje s tématem zapomnění, nejistoty. Čím dál koncentrovanější šedé. Naivního uchopení prohlubujícího se prázdna. V roce 2003 se zúčastnil Pražského bienále, loni představila jeho nové práce pražská Galerie Švestka (expozice Lamp Black).