„Kdo potřebuje psychologickú pomoc, nechť sa dostaví na obec mezi druhú a štvrtú, sú zde k dispozici odborníci,“ volně nám o přestávce mezi vyklízením bahna čte žena sedící na hromadě svého bývalého majetku. Je po povodních na severní Moravě, přesněji řečeno mezi povodněmi. „Psychologickú pomoc nalévám v chlévku,“ kontruje hospodář s hořkým smíchem. Vyklízí se už třetí den a u vrat se střídají dobrovolníci, humanitární organizace, vojsko a hasiči, rozdávají saponáty, léky, rukavice, vodu, odvážejí „maras“, nabízejí síly. Státní i nestátní pomoc je na rozdíl od minulých vodních pohrom velice rychlá a účinná. To je dobrá zpráva. Horší to bylo s nápadem firem Autopal Nový Jičín a Kaufland, že by jim postižené obce měly nahradit mzdu za lidi, kteří kvůli vodě nepřišli do práce. Díky zájmu médií je to přešlo. Tož aspoň že tak.
Příbuzné články
eskA2látor 1
Už tradiční české kampaně typu mobilizace (národ musí bojovat proti rudému nebezpečí, jinak se vrátí 50. léta) pokračují i letos. A i jejich zásluhou se stala předvolební agresivita běžnou...
eskA2látor 3
Vznik městské slavnosti v Písku souvisí s dějinami barokní zbožnosti a v červenci 1650, dva roky po ukončení třicetileté války, se k modlitbám přidalo velkolepé „poděkování za mír“...
eskA2látor 1
Osvětové časopisy pro mládež často považují své čtenáře za hovádka. Mezi opruzy, kámoše, čekování, prdící postavičky a spoustu inzerce pašují dobro...