Rezidua reálného socialismu, prvky turistického ruchu živeného pohlednicovým romantismem a idylizujícími vzpomínkami, dojemné kulisy novodobého „úspěchu“; v tom všem raší zvláštní neurvalá radost. Autor snímků Pavel Hroch (nar. 1967) vystudoval překladatelství a tlumočnictví (španělština, ruština) na pražské filosofické fakultě; nyní je fotograf na volné noze. Fotografoval v Mexiku, na Kubě, v Afghánistánu, ve Španělsku, v Rumunsku, na Ukrajině, v Polsku, Rusku, Kazachstánu. Vydal fotografické publikace Ve Valašsku zůstáváme/We live in Wallachia (česká menšina v Rumunsku), Kuba – ostrov, který se zdál a Rajhrad (k 950. výročí rajhradského kláštera, s Pavlem Diasem). Vybrané snímky pocházejí z cyklu Dunaj – tepna střední Evropy, pořízeného letos díky podpoře Rumunského kulturního institutu.
Příbuzné články
Laila Halilová (1975)
Statické fotografie lotyšské autorky odkazují na estetiku domácích amatérských snímků (centrální umístění osoby na sociálně vypovídajícím a zároveň neuměle estetizovaném pozadí) a umírněně je významově posunují – téměř nezbadatelnou asymetrií, důrazem na jakousi studenou, hranou intimitu. Kromě …
Eva Maceková: Lajka
Netradiční komiks bez bublin Evy Macekové vznikl v semináři VŠUP během „komiksového“ letního semestru 2007. Zpracovává známý dojemný příběh psíka Lajky, kterého sovětští vědci vyslali na palubě Sputniku 2 do vesmíru na jistou smrt. Lajka nebyla první ani poslední umučený pes (slavnějšími …
Mimikry a Jezero
Lubomír Dostál (nar. 1950 v Brně) je sochař a malíř, člen skupiny Odjinud, Sudetské pětky a Spolku olomouckých výtvarníků. Jeho základním tématem je vnitřní krajina, často promítnutá do té viděné...