Lawrence Abú Hamdan je vizuální umělec a zvukový výzkumník, narozený v roce 1985 v Ammánu; v současnosti žije v Bejrútu. Ve své tvorbě hledá cesty, jak si uchovat právo na ticho ve světě, v němž se nepřetržitě mluví a poslouchá. Ve svém přehodnocování „politiky ticha“ využívá Takíju, starou právní vědu praktikovanou pouze esoterickými menšinami. Ta dovoluje věřícímu jednotlivci zapřít svou víru nebo překročit hranici zákona, pokud by mu jinak hrozila perzekuce nebo bezpráví. Hamdan nám nabízí pohled na masové konverze drúzské menšiny v severní Sýrii a ukazuje, jak nám mohou drobné jazykové akty pomoci revidovat způsoby vyjadřování, možnosti, jak zůstat potichu, nebo bytostnou nepřesnost našeho hlasu. Dílo Contra Diction: Speech Against Itself má podobu audioeseje a v současnosti i dvoukanálové videoinstalace (vytvořené s pomocí bejrútské filmařky Nesrine Khodr), kterou vidíme na obrázku.
Hamdanův zájem o zvuk a jeho prolínání s politikou vychází ze zkušenosti aktivního hudebníka. Jeho investigativní zvukové práce sloužily jako důkazní materiály u britského Tribunálu pro azyl a imigraci a na podporu organizací, jako je Amnesty International nebo Defence for Children International. Hamdanovy audioinvestigace probíhají v rámci jeho výzkumu pro Forensic Architecture na Goldsmiths College v Londýně, kde také v roce 2017 získal titul Ph.D. Je autorem knihy [inaudible]: A Politics of Listening in 4 Acts ([nesrozumitelné]. Politika naslouchání ve čtyřech aktech, 2016). V letošním roce získal uměleckou cenu Abraaj Group, jeho snímek Rubber Coated Steel vyhrál v roce 2017 na Rotterdamském mezinárodním filmovém festivalu cenu Ammodo Tiger v kategorii krátkých filmů a za výstavu Earshot si v témže roce vysloužil Cenu Nam June Paika, udělovanou za práci v oblasti nových médií.