Uplynutím září měla původně skončit i letní podpora řidičů, kterým se ze spotřební daně na benzín a naftu odečítala koruna padesát na natankovaný litr. Vše je ale trochu jinak. Vláda se rozhodla, že motoristé s benzínovými motory o letní slevu přijdou, jak bylo plánováno, těm s dieselovými ji ale ponechala. Motory na naftu přitom vypouštějí do ovzduší víc škodlivin než ty benzínové. Zvýhodnění jedněch motoristů před druhými vláda obhajuje tím, že podpora vlastně míří k provozovatelům veřejné dopravy a přepravcům. Že se s touto podporou sveze i velké množství movitých motoristů s převážně dražšími automobily, je vlastně další z bonusů pro střední a vyšší třídu v těžkých časech. Přitom by jistě šlo podpořit přepravce, kteří fungují ve veřejném zájmu, třeba i víc než korunou padesát, zvlášť v době, kdy je nafta neobvykle dražší než benzín. Vlastně to ale dopadlo stejně jako s úsporným tarifem na energie, který nejvíc pomohl vlastníkům nemovitostí, včetně těch, kdo je mají jako investici. Teď vláda navíc přichází s tím, že s vyšším zdaněním firem, které mají kvůli energetické krizi neobyčejně vysoké zisky, počítá až příští rok. A České dráhy mezitím pro ty, kteří se chovají udržitelně a jezdí vlakem, zdražují už od prosince jízdné o patnáct procent. Někdo to zaplatit musí.