Brněnský FAUN Festival, jehož druhý ročník proběhl 12. a 13. dubna, si zakládá na specifickém propojení improvizační a jazzové scény s elektronickým experimentem. Za jedinečnou dramaturgií tohoto „dobrodružného hudebního projektu“ stojí Radim Hanousek a Jan Lichý.
Jak vznikl nápad uspořádat nový festival? A co je jeho cílem?
Radim Hanousek: S nápadem uspořádat festival zvuku, který by prezentoval experimentální hudbu společně se sound artem, přišel Vít Kalvoda, člověk, který udělal z malé kavárničky Ponava v brněnském parku Lužánky dynamické kulturní centrum a vůbec rozjíždí spoustu zajímavých projektů. Jako hudebním dramaturgům nám nechal naprosto volné ruce, jediným omezením byla částečná orientace na skandinávské země. Což je z mého pohledu luxusní omezení, protože skandinávskou hudební scénu, alespoň tu postjazzovou, považuju za velmi inspirativní.
Jan Lichý: Ta myšlenka vznikla asi před čtyřmi lety, sám jsem ale u zrodu nestál. Vít Kalvoda oslovil kromě Radima také zvukového umělce a pedagoga Jiřího Suchánka. Tomu ale připadalo propojení sound artu s crossoverovou a improvizační scénou, kterou sleduje Radim, moc radikální, a tak přizval do vznikajícího týmu mě.
RH: V Brně chyběl festival, který se nebojí jít za hranice …