Hledání dobré práce

Galerie Hraničář v boji proti prekarizaci v kultuře

Jak vystoupit ze začarovaného kruhu nevyhovujících pracovních podmínek? Výstava GOOD JOB! v Galerii Hraničář představuje spektrum děl, která se věnují problematice ohodnocení práce v uměleckém provozu. Příkladem jde samotná galerie, jež se pokouší najít nové způsoby fungování.

Výstava GOOD JOB! v Galerii Hraničář v Ústí nad Labem ohledává z několika různých úhlů téma práce v kultuře. Vystavující umělci a umělkyně ve svých dílech zkoumají a komentují problematiku pracovních podmínek v současném světě. Zároveň přiznávají, že se jí věnují právě proto, že se jich osobně dotýká. Soustředí se na nízkou, nebo dokonce nulovou mzdu za vlastní práci a upozorňují na to, že kulturní pracovníci a pracovnice jsou přepracovaní, unavení a nedostatečně ohodnocení. Co s tím? Je vůbec možné dnes najít dobrou práci v prostředí výtvarného umění?

 

Umění a práce

První, na co v prostorách bývalého ústeckého kina narazíte, jsou audionahrávky Barbory Kropáčkové, jež se pracovnic a pracovníků v kulturním provozu ptala na jejich zkušenosti a strasti týkajících se práce, kterou vykonávají. Sdílené příběhy, u nichž se můžete na chvíli posadit a rozmýšlet nad nimi, uvozují řadu uměleckých děl, která byla vytvořena speciál­ně pro tuto výstavu. O několik metrů dále …

Tento článek si přečtou pouze předplatitelé


Předplaťte si Ádvojku

Přihlášení

Kupte si A2 v elektronické podobě