Smrt, která nesluší

Zničující standardy krásy v satirickém hororu Substance

Cenu za nejlepší scénář na letošním festivalu v Cannes získala Coralie Fargeat s žánrovým snímkem o destruktivních důsledcích objektifikace ženského těla. Satirický horor Substance je plný krve a tělesných deformací, ale šokující je především zjištění, jak moc podléháme absurdním společenským normám.

Od své premiéry na festivalu v Cannes rozděluje druhý celovečerní film francouzské autorky Coralie Fargeat Substance publikum i kritiky na dva nesmiřitelné tábory. Svébytný pastiš čerpá z nepřeberného množství inspiračních zdrojů od Wildeova Obrazu Doriana Graye přes satirickou komedii Smrt jí sluší (1992) po instruktážní videa aerobiku, která natáčela v osmdesátých letech Jane Fonda. Příběh stárnoucí televizní hvězdy Elisabeth Sparkle, která se díky zázračné substanci může stát mladší, krásnější a dokonalejší, zároveň poskytuje vděčnou hereckou příležitost herecké hvězdě devadesátých let Demi Moore.

 

Žánry ovládané muži

Francouzská režisérka a scenáristka na sebe výrazně upozornila už debutem s prostým názvem Pomsta (Revenge, 2017). Žánrová hříčka o dívce, která je po znásilnění ponechána svému osudu v kalifornské poušti a postupně se odhodlává násilníkům pomstít a do jednoho je sprovodit ze světa, zaznamenal výrazný festivalový ohlas. Fargeat zde umně kombinuje …

Tento článek si přečtou pouze předplatitelé


Předplaťte si Ádvojku

Přihlášení

Kupte si A2 v elektronické podobě