Hovořili jsme s designérkou, která změnila profesi a prostřednictvím iniciativy AI dětem se snaží zvyšovat povědomí českých učitelů a učitelek o tom, jak pracovat ve výuce s nástroji umělé inteligence. Na jaké překážky při tom naráží? A proč se bojíme technologie, která nás každodenně ovlivňuje?
Co vás přimělo k založení iniciativy, která pomáhá základním školám s implementací umělé inteligence do výuky?
Původně jsem se specializovala na brandový design, komiksy nebo digitalizaci fontů, dělala jsem svítící objekty i weby a v oblasti technologické stránky designu mi bylo dobře. Když můj syn nastupoval do školy, začala jsem pátrat, co se v oblasti technologií učí, a zjistila, že toho moc není. Nabídla jsem škole jeden den projektové výuky a pokračovala příměstskými tábory a kroužky. Zároveň se ke mně dostalo, že Pražský inovační institut vypisuje granty, které bych mohla využít. Získala jsem nějaké menší financování a spolu s kamarádkou Jitkou Šimkovou založila organizaci AI dětem.
Jakým způsobem své kursy, v nichž ukazujete pedagogům, jak učit o umělé inteligenci, školám nabízíte?
Stačilo na webu zveřejnit formulář s nabídkou, a teď máme ve své databázi asi tisíc škol. Zájem je zkrátka enormní. Máme zhruba dvacet lektorů, kteří školy objíždějí a učitelskému …