close search

editorial

Dámy a pánové,

„Naši profesoři na vysoké škole nás zasypali příběhy o Cedar tavern či Café Cino, nebo místě zvaném SoHo. Jako zhypnotizované krysy jsme se rojili do polorozpadlých a cenově dostupných čtvrtí, náruživí zanechat stopu,“ vzpomíná performer Bogosian na 70. léta v NYC (s. 9). Byla to patrně umělecká škola; kdyby Bogosian studoval uměnovědu, možná by se přestal pyšně nazývat šílenou krysou. Reflexe umění má zákonitě jiný rytmus; žádné rojení, změny probíhají jako ve zpomaleném thrilleru. Současné problémy mnoha českých humanitních oborů, jimiž jsou mj. nedostatek peněz a osobností, přerušená kontinuita, ztuhlost a vzájemná nedůvěra, komentují na případu vlastního oboru tři pražští divadelní vědci. Jejich ochota polemizovat je v akademickém prostředí bohužel ojedinělá (10). Kromě textů věnovaných nadlouho se odmlčivšímu Peteru Høegovi, které připravila skandinavistka Helena Březinová, nabízíme nemálo další literatury: recenze knih Prima Leviho (6)
a Sebastiana Vassalliho (31), rozhovor s Arthurem Japinem (výslovnost libovolná, 14–15) či hrst francouzských pikanterií (5). Neopomiňte téma výměny generací dánských historiků (22–23).

Rojivé čtení!

Libuše Bělunková

Newsletter Ádvojky přímo do vaší schránky

odebírat newsletter A2 arrow straight blue icon
banner newsletter image