Kultura nemá na zpravodajských internetových serverech příliš mnoho místa a když ano, tak naprosto převažuje „popkultura“, tedy zprávy typu, za kolik minut se prodaly lístky na Madonu nebo kde zase zakázali Šifru mistra Leonarda. Jistou naději, především první týdny po svém spuštění, představovala kulturní rubrika webových novin aktualne.cz. Dnes však už lze říci, že se věřilo něčemu, co je k neuvěření.
Zpočátku to vypadalo, že tlak na aktuálnost příspěvků, jenž je pro psaní o kultuře jistě zhoubnější než v případě předpovědi počasí, se redaktorům podaří vyvážit vhodnou volbou témat (tj. rozhodováním, co lze či nelze za kulturu považovat) a slušnou stylistickou úrovní. Navíc se tu našel i prostor pro poezii či informace o menších, přesto významných akcích.
Po pár měsících je tu ale všechno stejné jako jinde. Vedle podrubrik knihy, film a televize se skví stejně důležité oddělení celebrity. S kulturou má společného málo a kulturní vyžití čerpá jen na těch pravých rautech, kde jsou ti správní lidé a člověk se tu dozví ty nejzaručenější drby pro napsání vpravdě kulturního článku. Jsou lidé, kteří píší o knihách, jiní o filmech a další (patrně srovnatelní) o celebritách (s kulturou jakkoliv spjatých). O fenoménu celebrit lze také kulturně psát, ale ne tak jako všude. V pátek se čtenář aktualne.cz mohl dozvědět, že „Tom Cruise je hloupý, nudný a vlivný“ a že si jacísi „fanoušci“ stěžují: „Streisandová nás podvedla!“. Zprávy jistě aktuální. Díky bulvárnímu titulku „Klára Issová se zamilovala na Ještědu“ se do této rubriky dostala také reportáž o natáčení nového filmu Davida Ondříčka Grandhotel.
Kdo neví, jaká „kultura“ se dnes prodává, pochopí snad při čtení další „kulturní“ podrubriky nazvané zábavní průmysl. Průmysl je to pravé slovo. Zábavně-novinářský. Možná víc než na aktualne.cz o tom vědí na stránkách idnes.cz, kde se nebojí pravdě podívat do očí. Rubriku kultura zrušili úplně a přejmenovali ji výmluvně na „show“. Tam už si na podrubriky nehrají. Aktualne.cz směřuje tryskem ke stejnému modelu.