Čínský konceptuální umělec, fotograf a tvůrce videoartu Song Dong (1966 v Pekingu) zhmotnil ve svém slavném díle Not waste postoj obyčejných lidí generace svých rodičů, generace, která zažila válku. Nic se nesmí vyhodit! Nic nedokážu vyhodit! V roce 2002, po otcově smrti, začal vytvářet monumentální sbírku uschovaných předmětů denní potřeby. Obnažil monstrózní domácí kolekce pet-lahví, šňůrek, mýdel, bot, víček, tub od zubních past, které jsou Evropanovi cizí jen zašlými čínskými nápisy. Zmnožené a pečlivě uspořádané mrtvé věci působí křehce jako naprosto marná obrana člověka do neznámých časů. A zároveň jako jedno pojetí lidské paměti. Dílo je do půlky května k vidění v Berlíně jako součást výstavy Re Asia (Haus der Kulturen der Welt).
Příbuzné články
Laila Halilová (1975)
Statické fotografie lotyšské autorky odkazují na estetiku domácích amatérských snímků (centrální umístění osoby na sociálně vypovídajícím a zároveň neuměle estetizovaném pozadí) a umírněně je významově posunují – téměř nezbadatelnou asymetrií, důrazem na jakousi studenou, hranou intimitu. Kromě …
Eva Maceková: Lajka
Netradiční komiks bez bublin Evy Macekové vznikl v semináři VŠUP během „komiksového“ letního semestru 2007. Zpracovává známý dojemný příběh psíka Lajky, kterého sovětští vědci vyslali na palubě Sputniku 2 do vesmíru na jistou smrt. Lajka nebyla první ani poslední umučený pes (slavnějšími …
Mimikry a Jezero
Lubomír Dostál (nar. 1950 v Brně) je sochař a malíř, člen skupiny Odjinud, Sudetské pětky a Spolku olomouckých výtvarníků. Jeho základním tématem je vnitřní krajina, často promítnutá do té viděné...