editorial

Dámy a pánové,

v depresivním období po volbě ředitele České televize a v době státního přidušování české vědy doporučujeme na malou chvíli nádech; vztyk a k jihu hleď. Naši autoři líčí, jaké experimentální filmy se z nalezených materiálů vytvářejí v Rakousku v posledních deseti letech, jaký – povědomý – film natočil po Pianistce Michael Haneke a která jména rakouské soudobé hudby stojí za to sledovat. Velký rozhovor poskytla A2 akcionistka VALIE EXPORT, o hrách její dávné souputnice Elfriede Jelinekové se v čísle dočtete také. Téma připravila Kamila Boháčková. Doufám, že vás zálibné zprávy z nedalekého kulturního dění vzpruží, stejně jako dva kritické texty domácí: od Niny Vangeli a Jana Štolby. V interview s malířem Josefem Bolfem vylézá krutý duch základní školy, za niž se mnoho z nás po zbytek života mstí. Svůj první hudební zápisník zde publikuje Petr Ferenc. Je možné, že vás číslo pohne k návštěvě Letní filmové školy v Uherském Hradišti. V tom případě upozorňuji, že se tam budou, zvláště v prvních pěti dnech, ve zvýšené koncentraci vyskytovat redaktoři, výtvarníci a další dělníci našeho listu, především ve stanu A2/FRA. Máte-li nám co zblízka říci, stan je ta nejspolehlivější červencová past. Těšíme se na setkání a na vaše názory na číslo.

Telecí čtení!