Německý kandidát na Oscara, snímek Cizinka (Die Fremde, režie Feo Aladagová), uvedený v rámci letošního Das Film Festu, je dokonalou ukázkou toho, jak zneužít umění ve prospěch ideologie. Příběh turecké ženy, jež se synkem uteče z Istanbulu před dominantním manželem ke své rodině do Německa, útočí na naše city zcela bez skrupulí. Étericky krásná Umay (Sibel Kekilliová) je obětí nejen manžela, ale i rigidní rodiny, přičemž veškerému násilí na ní páchanému přihlíží její syn. Již tak deformovaný pohled na muslimskou komunitu ještě formuje fakt, že jedinou oporu představují ztrápené ženě plaví usměvaví Němci, od nového partnera po chápavé policisty. Turci jsou oproti tomu impulsivní, pokrytečtí a zvířecky krvelační, takže na konci máme pocit, že největší násilí se zde událo na divácích a na nepochybně problematickém a palčivém tématu.
Příbuzné články
eskA2látor 3
Krásu nelze definovat ani vypočítat, nicméně je tím působivější, čím víc se pojí s minulostí člověka (či místa). Nezaručuje spokojenější život, ač je fakt, že pomáhá v sociálním kontaktu...
eskA2látor 1
Karlovarský festival se prezentuje jako festival pro „baťůžkáře“ i áčková soutěž. Dvojlomnost je to paradoxní – tolik citovaní „baťůžkáři“ čekají od pěti hodin ráno na lístky, a mnohdy nedostanou nic...
eskA2látor 2
„Palachův čin byl zbytečný. Smysl měl boj,“ zahřímal si 21. ledna v MF Dnes Josef Mašín. Suverénně přehlíží rituální charakter sebeupálení, jež má kořeny staré stovky let...