Číslo 6 je hlavně literární. Jsou zde texty polemické, pojednávající o oblasti na pomezí žánrů a disciplín. Upozorňují na svízele textových interpretací vizuálních děl, ale zároveň vybízejí k novému čtení. Příkladem literárního experimentu je román se dvěma začátky a bez konce od srbského spisovatele Milorada Paviće. Další texty informují o literatuře v rádiu či o tom, jak vypadá symbol (v tomto případě je jím Masaryk), když je „vyprázdněný“. „Trhliny“ v kritickém jazyce odhaluje polemika s feministickou kritikou filmu Markéta Lazarová, ale i zamyšlení nad různými interpretacemi Hanekeho Bílé stuhy. Básník Conor O’Callaghan mluví mimo jiné o tvorbě vznikající na cestách. Na začátku března měl v Brně ve Flédě koncert americký zvukový experimentátor, hardwarový hacker a autor knihy o „ručně vyráběné“ elektronické hudbě Nicholas Collins. V jedné ze skladeb The Talking Cure (Léčba mluvením) se při jeho „improvizovaném mluvení“ rozeznívala klavírní hudba, generovaná počítačem, sledujícím modulaci hlasu. Vyprávěl také o důležitosti rytmu v jazyce: matky učící děti mluvit používají v různých zemích stejný rytmus; rytmus je důležitý pozdě večer, kdy určitá intonace postačí třeba k objednání piva. Rytmus funguje jako lepidlo, tmel. Rytmus je dobrý pro texty unikající knihovnám.
Příbuzné články
editorial
Trochu rozproudit krev v dlouhé zimě jsme se pokusili tak, že jsme vyzvali různé osobnosti, aby zapřemýšlely, na jaká klišé ve svých oborech narážejí. Naleznete je vinoucí se...
editorial
Včelařská sezóna vrcholí, med už je pod (včelařovou) střechou a my vám přinášíme včelí exkurz: z pohledu spisovatelů, vizuálních umělců, aktivistů, hudebníků; včelařů...
editorial
Občas přetrvává romantická představa o uměleckém životě („v příštím životě bych chtěl být umělec," pronesl známý, pracující v bance, na adresu těch, kteří se zabývají uměním a chybí jim pracovní doba)...