„Bohužel není ekonomicky obhajitelné splnit původní slib o obnově trati. Za to se obyvatelům Ústeckého kraje, kteří trať využívali, omlouváme,“ sdělila médiím mluvčí ministerstva dopravy téměř pět let poté, co sesuv půdy, téměř jistě způsobený stavbou dálnice D8 přes nestabilní svah, zničil několik set metrů železnice z Lovosic do Teplic. Těžko hledat logiku v počínání úřadu za časů, kdy ministr Dan Ťok na pokyn premiéra v demisi podepisuje před kamerami v České Lípě petici za dostavbu silničního obchvatu, třebaže už čtvrtým rokem sám vede odpovědný resort. „Přišlo mi to absurdní, ale podepsal jsem to,“ přiznal se tehdy. Možná mu tedy nakonec dojde, jak absurdně si počínají státní orgány o pár desítek kilometrů vedle. Jestliže stát považuje za nutné stavět dálnice tak zbrkle, že kvůli tomu vyřadí z provozu železnici, pak bych očekával, že o její následné opravě nebude potřeba vést několikaleté diskuse. Místo toho jsme se dočkali několika studií, kde se odhad ceny neustále zvyšoval, až se prostě řeklo, že nemá cenu sypat tolik peněz do nějaké lokálky – přestože Ústecký kraj, který na trati objednává osobní dopravu, jasně říká, že by v tom rád pokračoval. Odpověď z Prahy? Něco jsme sice slíbili, ale do Českého středohoří se holt bude jezdit autem, buďte rádi, že máte dálnici!