Potem a tísní a hrdostí

Básně Hanky Nguyen, která vystupuje pod pseudonymem Večerka, mají dravou slamovou flow i hloubku intimní poezie. Podávají zprávy o světě, v němž psychofarmaka slouží jako lék na neudržitelný život a vydrancovanou realitu, poezie je úzkoprofilovým zbožím a ženské tělo stále funguje jako pouhý objekt.

kancelářská revoluce

nemyslíš, že jsem moc normální?

nemyslíš, že jsem moc

jen jedna sklenička

barevný prádlo zvlášť

a žádný kafe před spaním

normální?

myslím, že zatím se mi daří držet si od těla

všechno, co se ve světle leskne

jako oči vpité do bezedných obrazovek

a zlaté mince majitelů ropných plošin

každý den v půl páté odpoledne začnu křičet

na svoje čtyři těsné stěny a excelové paravány

dokud holubi z parapetů korporátních budov

neodletí do teplých krajin

holubi jsou stejně jako my

šediví, naštvaní a ukálení

protože po nich neustále řveme

ať konečně táhnou, kam patří

 

moji nepřátelé nosí bílé košile a linkované bloky

které žloutnou na slunci a krabatí se na mořském vzduchu

radši psát křivě než na zakázku, říkali na básnickém čtení

radši psát hladový a s ustaranou hlavou

a se špínou za nehty

ale žádnou z mých sbírek

nabízených v lidl bedýnce u pokladen

si nikdo nechtěl koupit

poklesla …

Tento článek si přečtou pouze předplatitelé


Předplaťte si Ádvojku

Přihlášení

Kupte si A2 v elektronické podobě