Uvězněni v inzerci

V pátek se čtenáři tří nejčtenějších českých, snad ještě nebulvárních deníků nestačili divit. Nebýt loga, které je u každého odlišné, nedalo by se poznat, který je který. Ono to často není poznat ani při čtení, jenže v pátek nejen stejně nebo podobně psaly, ale už i vypadaly. Pokud se před nedávnem ještě lidi rozčilovali, že reklama už na ně útočí i z prvních stran, kde se začasté potkává třeba se zprávami o právě probíhajícím válečném konfliktu, nyní si pořídili noviny, které poznali jen dle hlavičky. Jinak byly totiž celé zabaleny v reklamním dvoulistu jedné telefonní společnosti, která právě mění své jméno. Hlavní zprávou dne a možná, že i dnů dalších, tedy bylo sdělení, že se objevuje „nový proud v komunikaci“. Potvrzuje se tak dlouhodobé podezření, že krom bulvárních tendencí, barvy na prvním listě novin a zpráv ze života celebrit si v českých denících rozumějí i jinak. Bohatý inzerent se neodmítá, a to ani v případě, že chce reklamou zastínit vše ostatní, prostě celý list. Můžeme jen odhadovat částku, kterou musel inzerent zaplatit, aby přebil důležité zprávy z domova (Jandáka vystřídá Štěpánek, Topolánek má všechny ministry, průměrná mzda je 20 036 korun, Grebeníček se má omluvit za urážku „primitiv“), ale i zahraničí (policie vypárala slavné obrazy Edvarda Muncha, Češi do Iráku). Stejně tak můžeme tušit, že částka za netradiční reklamu se v případě listů lišila dle počtu prodaných výtisků. To byl ale asi jediný rozdíl, který jen potvrdil tezi, že koupit se dá každý. Prý nezávislé deníky tak v jeden den svorně odhalily svou závislost a nechuť k odvykací kůře.