V Pardubicích sedí nad futrem obřadní síně čert. Pochechtává se. Takovou zábavu dlouho neměl. Zato svatebčané trpí. Alespoň pardubičtí radní se domnívají, že svatebčané trpí, spěchajíce do chomoutu, průchodem kolem „šokujících děl“ v galerii Mázhaus. Umělkyně P. Skavová, M. Jůdová a M. Korečková tu podle mínění radnice, jež je hlavním partnerem galerie, vystavují nehorázné kousky. „Svatebčany v těchto dnech ,vítá‘ v Mázhausu, jímž musí všichni chtě nechtě projít do obřadní síně, socha páru velkých černých psů, připoutaných řetězem ke stěně. Největší odpor ale vyvolává plastika menstruující dívky a postavy muže a ženy ležící v tratolišti krve,“ tvrdí N. Hradní z radničního oddělení vnějších vztahů. Situace se řeší už dlouho a invenčně. Jak upozorňuje M. Korečková, u sošky menstruující princezny bylo princeznino pohlaví zakryto závojem, který úředníci střídavě odhalují (když chtějí médiím dokumentovat „zvrhlost“ výstavy) a zase zahalují (aby nedošlo k psychické újmě svatebčanů). No není to ďábelsky vtipné a dramatické? A možná i efektivní, neboť tímto způsobem prudérní radnice úspěšnou galerii asi definitivně zařízne. K čertu.
Příbuzné články
glosa Libuše Bělunkové a Petra Vaňouse
Dne 15. 7. jsme obdrželi zprávu, že v Galerii hlavního města Prahy dochází k radikálním změnám. Hlavní kmenoví kurátoři dostali okamžitou výpověď, jiným byla nevýhodně upravena pracovní smlouva. …
glosa Libuše Bělunkové
V minulém čísle jsme psali o auditu a následných vyhazovech v Galerii hl. města Prahy (GHMP). A o veřejném odporu. Od té doby se věci pohnuly k lepšímu. Na „jednání ve věci restrukturalizace“ galerie byla kromě dvou zaměstnankyň…
glosa Libuše Bělunkové
„Rád jsem si přečetl Vaše verše, našel jsem v nich mnohé, které mne oslovily.“ To jsou vášnivá slova „z dopisu Vladimíra Justla, laureáta ceny Magnesia Litera za celoživotní přínos české literatuře“, která si na zadní stranu obalu své básnické…