Polský umělec Karol Radsiszewski (nar. 1980) spojuje ve své tvorbě vizuální archeologii, antropologii, vydavatelskou a aktivistickou činnost. Od roku 2005 vydává vlastním nákladem časopis DIK Fagazine, zaměřený na téma homosexuality. Erotika se zde spojuje s vědeckými studiemi a sériemi rozhovorů o životě homosexuálů a obecně LGBT komunity především ve střední a východní Evropě. První polský poloilegální gay zine vydával v osmdesátých letech Ryszard Kisiel, s nímž se Radsiszewski setkal v roce 2009 již jako s usedlým důchodcem. „Nemělo smysl se dál skrývat,“ říká v jednom z rozhovorů Kisiel, když popisuje výsledky akce Hyacint, která vedla k založení policejních složek o více než jedenácti tisících polských homosexuálů. Původní barevné fotografie ze seancí v Kisielově bytě Radsiszewski vystavil na pozadí tapety s nápisem AIDS. Ta je apropriací stejnojmenného díla americké umělecké skupiny General Idea – to samo přitom bylo předělávkou slavné sochy/loga Roberta Indiany tvořené písmeny slova LOVE. Radsiszewski tak se zřejmou ironií poukazuje na to, že gayové žijící uprostřed totalitního režimu čelili poněkud jiným problémům než západní homosexuálové. Upozorňuje na jakousi „naivitu vzhlížení“ k Západu, ale zároveň i určitou hloubku, hravost a ironii, jež se v dokumentech publikovaných Kisielem dochovala.
Michal Novotný