close search

Glosa Lukáše Rychetského

Věděli jste, že v České republice jsou reklamní billboardy i na místech, kde byste v Evropě nenašli jediný? Na to zřejmě chtěla upozornit výtvarná guerilla, která v noci z 5. na 6. září napadla většinu reklamních ploch na dálnici D1 růžovou barvou. Billboardy přímo u dálnic nebo ty, které se tyčí v okolních polích, jsou vandalským zásahem do okolní krajiny a můžeme se jen dohadovat, zda nejsou též jednou z příčin vysoké nehodovosti na nechvalně proslulé trase Praha – Brno. V době, které reklama vládne, se asi nesluší upozorňovat na skutečnost, že tenhle vládce není jen ulhaný, ale i nebezpečný. Firmy, jež tyto výtvarně vylepšené billboardy pronajímají, se rozhodly neznámé kritiky odhalit po svém. Vypsaly na jejich dopadení půlmilionovou odměnu. Divoký západ je dneska v módě. Ví to radní Richter i Miss World Kuchařová, kteří nabídli celý milion tomu, kdo udá autora pornokomiksu, v němž hrají hlavní roli. Udavačství se
pomalu přesouvá z vysoké politiky a byznysu do nižších společenských pater a legitimizuje se jako normální postup. Normální už je i billboard, jenž nám přímo na dálnici sděluje: Nebojte se zrychlit! A na toho, kdo růžovou barvou přetřel písmena „Ne“,je vypsána odměna.

Newsletter Ádvojky přímo do vaší schránky

odebírat newsletter A2 arrow straight blue icon
banner newsletter image

Příbuzné články

Štvu tak trochu všechny

Ke knižnímu rozhovoru s Břetislavem Turečkem




V začarovaném kruhu

S Břetislavem Turečkem o Blízkém východě a české horlivosti