close search

„Je to paráda. Mělo to velký ohlas. Zaměstnanci s tím souhlasili a dostali za to pivo a cigarety. Vůbec jim to nevadí, stejně to nejsou žádní inteligenti,“ bezelstně uvedl pro Právo majitel firmy, jež nechala své romské zaměstnance po dva dny nosit zářivá trika s nápisem „Měl jsem se líp učit!“. Je to celé k zblití, stejně jako skutečnost, že jednatel společnosti, která pitomou kampaň vymyslela, se odvolává při výběru sloganu na „jakousi lidovou slovesnost“. Krom opětovné devalvace romského lidství se tu útočí i jaksi třídně. Jako by práce rukama smrděla, jako bychom se bez ní dokázali obejít. To vše v době, kdy nám plzeňská kauza ukazuje, že vzdělání může dát mnohem méně práce než provedení výkopu u silnice. Trička navíc implikují falešnou představu, že vysoká škola nutně vede i k vysokému platu. Své by k tomu mohli říci mnozí učitelé. Možná si dotčená skupina romských dělníků měla v reakci na tuhle podivnou kampaň obstarat trika
nová a s nápisem: Měli jsme se líp narodit! Pak by to teprve sedělo.

Newsletter Ádvojky přímo do vaší schránky

odebírat newsletter A2 arrow straight blue icon
banner newsletter image

Příbuzné články

Není možné zcela rezignovat

S Vítem Pokorným o tom, jak nás posthumanismus učí být lidmi



V začarovaném kruhu

S Břetislavem Turečkem o Blízkém východě a české horlivosti