close search

Příběhy mezi stránkou a obrazovkou

Možnosti transmediality v literární výchově

Příběh dnes nezprostředkovávají jen papírové knihy, ale také obrazovky mobilů, tabletů či počítačů. Využití transmediality nabízí cestu, jak aktivně zapojit žáky, podpořit rozvoj interpretačních dovedností a zároveň reflektovat rychle se měnící mediální prostředí. To však před pedagogy staví nové výzvy.

Vstoupíme­-li v současné době o přestávce do školní třídy, zpravidla uvidíme několik lidí s mobilem v ruce: hrají hry, scrollují na Instagramu, sdílejí si memíčka a videa z TikToku. Další se hrbí u laptopů a tabletů, dopisují školní eseje, kreslí si, koukají na seriál anebo dopisují komentář k poslednímu příběhu, který si přečetli na Wattpadu. Najdou se tu i tací,…

Článek je zamčený.
Pro pokračování se přihlaste nebo zakupte celé číslo A2

přihlásit se / zakoupit číslo

Prohlédněte si naše možnosti předplatného

Newsletter Ádvojky přímo do vaší schránky

odebírat newsletter A2 arrow straight blue icon
banner newsletter image