Music Blok

Těžko posoudit, jakou má souvislost zrušení pořadu Paskvil, zaměřeného především na diváka se zájmem o hudební dění mimo hlavní proud, se založením nového hudebního týdeníku určeného mladým, jenž nese neotřelý název Music Blok. Jedno je však jisté, ti diváci, kteří mají v oblibě hudbu, již hraje většina rozhlasových stanic, většina DJ na většině diskoték, a které obsluhují televize Prima a Nova pořady t-music nebo Eso, mají na výběr další stejnou alternativu. Nesmějí se však nechat zastrašit pozdní noční hodinou vysílání (premiéra ve středu po 23. hodině), do níž Česká televize již delší dobu posunuje ty zbytky pořadů, na něž se dá dívat. Neměla by je vyděsit ani na první pohled možná příliš alternativní image pořadu. Po zdolání všech překážek je čekají „humorné“ scénky protagonistů pořadu Josefa Rosena a Johanky Švarcové (když jsem se po jedné z nich dozvěděl, že jejím autorem je Honza Dědek, trochu mi zaskočilo) a především kupa skvělé muziky! Minulý týden byl třeba téměř celý díl věnován osobnosti nanejvýš průměrného písničkáře Jamese Blunta, který „odevzdal své srdce kytaře a písničkám“; o jeho kvalitách tu zasvěceně hovořil rocker Vojtěch Lindaur („to, co on prožil v tý Prištině, muselo být docela šílené pro dvacetiletého chlapce“) nebo moderátorka čehosi Kateřina Čepelíková („jeho kvality jsou na takový úrovni..., že jemu se to jen tak nepodaří, spadnout dolů“). Hlas moderátorky Music Bloku pak nezapomene podotknout, že „deskou Back to Bedlam se James Blunt strefil do černého, jeho songy začaly pravidelně vstupovat do životů žen i mužů po celém světě“. V předchozím díle se pak vedle profilu Pearl Jam (pro mnohé jistě neznámá kapela) dostalo na nový klip Robbieho Williamse nebo na reportáž z pražského koncertu Madonny. Nikoho pak už zřejmě nepřekvapí, že za novým hudebním pořadem stojí staří známí – Martin „zcela bez vkusu“ Hrdinka a Pavel „všudybud“ Anděl. Naše veřejnoprávní televize se tedy s mladými diváky vypořádala po svém – pokouší se je zaujmout podobným pořadem, jaký nabízejí komerční stanice. Její marketingové prostředky jsou však tak slabé, že se tito možní diváci o pořadu pravděpodobně ani nedozvědí. Ty, které by třeba mohlo zajímat, co se skutečně děje v hudebním světě, pak nechala Česká televize na holičkách.