Po ne tak dávném útoku na reklamní plochy na dálnici D1, jemuž jsme věnovali celé jedno hlavní téma (krotitelé reklamy, A2 č. 39/2008) se spisovatel Ludvík Vaculík nechal ve svém posledním slově v Lidových novinách slyšet, že akt podporuje a „těší se na další naše takové činy“. Nemusel se těšit dlouho. Minulý pátek se podobné cti dostalo dalším reklamám, které pro změnu hyzdí dálnici D5 z Prahy do Plzně. Ludvík Vaculík v žádné ze skupin útočníků podle všeho v tom strašlivém počasí nebyl, ale jako by tam byl – po prvním útoku se k věci postavil s pochopením takřka aktivistickým; zmíněný kus jeho sloupku byl jedním z mála významných hlasů. Uvidíme, jak zareaguje veřejnost a hlavně média, která si první příležitost vyjádřit se k problematice reklamy u českých dálnic (což je v takovém množství evropská rarita) nechala v naprosté většině ujít nebo ji pohřbila v bezmyšlenkovitých řečech o vandalství. Po minulé akci před dvěma měsíci dotčení pronajímatelé billboardů vypsali na udání aktérů až půlmiliónovou odměnu. Nyní jim asi nezbude nic jiného, než ji navýšit nebo se této hry na Divoký západ po předešlém neúspěchu vzdát úplně. Střílet se doufejme nebude.
Příbuzné články
glosa Lukáše Rychetského
Pryč jsou doby, kdy média neznala slovo neonacismus a hrozbu hololebé xenofobie snad ani neviděla. Dnes novináři proti neonacistům neohroženě bojují; občas tak moc, až jim vlastně pomáhají. Jde tu o přístup, jenž naše nacionalisty…
Glosa Lukáše Rychetského
Věděli jste, že v České republice jsou reklamní billboardy i na místech, kde byste v Evropě nenašli jediný? Na to zřejmě chtěla upozornit výtvarná guerilla, která v noci z 5. na 6. září napadla většinu reklamních ploch na dálnici D1 růžovou barvou.
glosa Lukáše Rychetského
Převážně mužští grouppies Miloše Zemana slavnostně otevřeli kancelář fanklubu jednoho důchodce z Vysočiny. Přeceňovaný význam Zemana pro dnešní politiku tkví hlavně v práci novinářů, kteří jeden důchodcovský spolek z většiny…