V Liverpoolu v pátek 1. 5. na zastávce letošní evropské části „nekonečného turné“ zazpíval Bob Dylan – k nemalému potěšení publika – Something George Harrisona, liverpoolského rodáka a Dylanova partnera z Traveling Vilburys. Zprávu o tom přinesly, i s videozáznamem, webové stránky Expecting Rain.
Nedoceněného překladatele Jiřího (George) Theinera (1927–1988), který v 70. a 80.
letech vydával v Londýně časopis Index on Censorship, vyzdvihl medailon Sylvy Šimsové v Grand Biblio č. 4/2009. Cenzurou se zabývají i další materiály čísla.
Výbor z bohemistických studií Roberta B. Pynsenta Ďáblové, ženy a národ (Karolinum 2008) recenzoval v České literatuře č. 1/2009 Jiří Holý.
O vydávání děl Bohumila Hrabala v Číně informoval Nymburský pábitel (Zpravodaj Klubu čtenářů Bohumila Hrabala) č. 34 (březen 2009).
Vzpomínku Karla Trinkewitze na návštěvu u Jiřího Koláře (v doprovodu Ivana Diviše) otiskl (z Trinkewitzova Pařížského deníku) plzeňský Plž č. 4/2009.
Rozhovor s autorem životopisných románů Milošem Kočkou, který se 12. 4. t. r. dožil 99 (slovy devadesáti devíti) let, přinesl Host č. 4/2009.
V článku k 40. výročí vydání prvního dílu „nejslavnějšího novodobého českého komiksu“ Čtyřlístek připomněl Ivan Adamovič v Lidových novinách 9. 5. 2009 naučný seriál Františka Jungwirtha, Josefa Škvoreckého a Lubomíra Dorůžky Marsyas U. S. A. (Světová literatura č. 1–3/1958) nazírající žánr komiksu (comic strips) značně kriticky.
Esej Václava Havla Anatomie gagu (poprvé v Divadle č. 3/1963) se objevila v divadelním časopisu bulharských bohemistů Homo bohemicus (č. 2–3/2007). – Tamtéž i rozhovor s Ivanem Vyskočilem, letošním osmdesátníkem.
Doslov k českému vydání románu Libuše Moníkové Zjasněná noc (Argo 2009) napsala Dana Pfeiferová.
Z rozhovoru s kritikem Alexejem Mikuláškem v Obrysu-Kmenu č. 17/2009 jsme se dozvěděli, že na Nobelovu cenu za literaturu „několikráte po sobě Unie českých spisovatelů a Spolek slovenských spisovatelů navrhovaly Karla Sýse, v Čechách absolutně podceňovaného avantgardního básníka, autora literatury faktu i brilantní, slovesně nápadité kritické esejistiky, ale bezúspěšně“.