Podstatná část českého národa o nenáviděných imigrantech tvrdí, že „neumějí makat“ či že „se tam jen válej a nedělaj nic“. Tihle všeználci by však měli do zemí Jihu, z nichž migranti utíkají, vyrazit a vyzkoušet si tamní živobytí. Putovat se džberem kilometry k nejbližší vodě horkem afrického Sahelu. Nadýchat se pesticidů při otrocké dřině na plantážích. Dolovat s konžskými dětmi kobalt, který končí v našich mobilech. Zkusit žít pod dolar na den jako skoro dvě miliardy lidí. Je skutečně tak divné, že tito lidé odcházejí do zemí blahobytu? Viníky neutěšeného stavu světa jsou bohaté země a korporace nadále drancují chudé státy. Pořád ale jako bychom si nechtěli připustit, že na seznamu cizopasníků figuruje také Česko. Češi se sice přímo nepodíleli na historické kolonizaci, která je příčinou řady světových politických problémů, ale dnes i naše trvalá nadspotřeba ničí chudý Jih. Také my se podílíme na destabilizaci států, válkách a vývozu zbraní, který jen za loňský rok v Česku činil pět miliard korun. Naše republika má jednu z největších ekologických stop na hlavu. I obyvatelé České republiky oteplují planetu, způsobují vysychání jezer a vymírání moří, i kvůli nám hoří pralesy. Namísto nenávisti vůči těm, kteří kupodivu míří „za lepším“, bychom se měli všichni na Severu rychle zasadit o změnu světa ovládaného ekocidními korporacemi. Pokud by se odstranilo nesmyslné bohatství a neúnosná chudoba, skončila by i obávaná migrace.
Příbuzné články
eskA2látor 3
Společnost Cuadrilla Morava se po neúspěchu pokusu rozjet těžbu břidlicového plynu na Valašsku ocitla v likvidaci. Její český exzástupce Ing. Stanislav Benada břidlicový sen ale nevzdává...
eskA2látor 3
Prvním vozidlem považovaným za automobil byla tříkolka firmy Karla Benze, která se poprvé rozdrkotala na cestě v německém Mannheimu v roce 1885...
eskA2látor 2
Začíná to vždy stejně. Nadnárodní korporace, většinou ze Spojených států, vymyslí chemické svinstvo, jímž je možné něco dobře likvidovat, a prohlásí, že je zcela nezávadné, ba ekologické...