Divadlo Komedie, Praha, psáno z uvedení 24. 4. 2024
Rodrigo García je ten typ divadelního režiséra, před jehož jméno se v anotacích kladou adjektiva jako „světově proslulý“ či „kontroverzní“. První charakteristika většinou znamená, že jde o umělce, který na sebe upozornil na začátku milénia a nyní konečně zavítal i do našich končin. A s kontroverzí se to v umělecké sféře má všelijak. V Garcíově případě se jedná o nesnadno uchopitelný jevištní tvar a nesmlouvavou kritiku západní společnosti. Obojí lze najít i v jeho novém titulu Ježíš je na Tinderu, s nímž se na konci dubna představil v Divadle Komedie. Skoro dvouhodinová inscenace byla rozdělena do tří částí, ale spíše by se dalo hovořit o dvou tematicky i formálně příbuzných blocích. V prvním z nich García sází na lascivitu, nonsens a záměrnou přemrštěnost, která může u publika vyvolat smích, ale opakované pomrkávání, týkající se zejména sexuální rigidity západního člověka, vyznívá křečovitě. Jakýmsi …