close search

Dámy a pánové!

Do ohledávání tendencí i podivností, které lze zahlédnout na evropských divadelních scénách, se pod vedením divadelní redaktorky Marty Ljubkové pouštějí naši autoři hned v několika článcích čísla. Zatímco si kritik Ian Herbert pochvaluje, že v Británii je komerční divadlo profesionálně kompetentnější než „umělecké“, zábava není považována za sprosté slovo a divadlo je zde založené na pohybu (s. 10), německý dramatik Buchsteiner si naopak stěžuje, že u nich se herci málo hýbou a moc mluví. Polský režisér Jan Klata si v rozhovoru (s. 1, 14–15) pochvaluje svou vlastní práci s hudbou, zvláště hip hopem. Naopak fanouškovi hip hopu, kolegovi Rychetskému, v rozhovoru dramaturg Tomáš Zdenek slibuje, že kromě hudby bude v klubu Cross více divadla (s. 19). Pochopitelně jestli na to budou peníze. A třebaže se to mnohým z nás nezdá, ony opravdu jsou. Zázračně mizí a zase se objevují. To je alespoň závěr, který si ekonomický laik může
udělat z posledních zpráv o americké finanční krizi. Ve skutečnosti však nejde o opravdové peníze, ale jen o dluhy, jak vysvětluje Tereza Stöckelová (s. 25). Produkuje je volný trh, který ovšem, jak uvidíme, neexistuje. Pro ty, kdo věří jiné pověře – tedy že volby produkují demokracii –, nabízíme příklady z Ukrajiny (s. 5), Rakouska (s. 24) a Běloruska (s. 23).

Znejišťující čtení!

Newsletter Ádvojky přímo do vaší schránky

odebírat newsletter A2 arrow straight blue icon
banner newsletter image

Příbuzné články


Trumpův dekret

Restriktivní americká migrační politika


Mytologie alternativy

Záludnosti psaní o hudební subkultuře nedávné minulosti