I vydavatelé působící v České republice si, stejně jako jejich zahraniční kolegové, musí přivydělávat. Jako první začal v zahraničí společně se svými tituly prodávat i běžné zboží švýcarský Ringier. Jeho magazín pro hobby kuchaře Betty Bossi nabízí sendviče a loupáčky na zeleninu, kterých prodala tato firma již 250 000, jak nedávno Michael Ringier (firma patří jemu a jeho sestrám) přiznal časopisu Der Spiegel, a tím vydělala víc než prodejem některých časopisů.
Kromě toho začal Ringier využívat možnosti spojení některých svých novin a časopisů s televizními pořady, aby tak vytvořil tzv. značkovou rodinu. S pořadem Gesundheits Sprechstunde, volně přeloženo Hodina o zdraví, si vydavatelství vytvořilo největší „zdravotnickou platformu“ v Evropě a provozuje i zdravotnickou loď, kterou každoročně brázdí Středozemní moře tisíc lidí.
Podobnou cestou se u nás vydala nedávno MAFRA (vydává Lidové noviny a Mladou frontu Dnes), když se vrhla do obchodu s mobilními technologiemi. Bude vlastnit 51 procentní podíl v Expansion Group, která vyvíjí a prodává aplikace a hry pro mobilní telefony. Od sesterského vydavatelství získala tato vydavatelská skupina i časopisy yop!, Svět mobilů a Mobil Hry, které přebírá od srpna. Ondřej Aust v LN uvedl, že se těchto časopisů prodá měsíčně kolem 50 tisíc, což je asi polovina všech podobných magazínů, které se u nás prodají. MAFRA plánuje pomocí mobilních telefonů provázat nabídku svých tištěných titulů a vysílání hudební televize Óčko a pražských rádií Express a Classic FM, které rovněž provozuje. Je tedy evidentní, že i MAFRA si buduje svou „značkovou rodinu“ a postupně se pokouší nabízet životní styl, což je trend, s kterým měly velký úspěch před časem hlavně výrobci sportovní obuvi Adidas a Nike.
„Jenže prodávané zboží musí odpovídat našim produktům, seriózní Der Spiegel si nemůže dovolit nabízet loupáčky na zeleninu,“ podotkl Michael Ringier. Připomeňme, že hlavními produkty tohoto vydavatelství ve Švýcarsku je bulvární Blick! a u nás Blesk. Ovšem právě druhá z cest je zřejmě směrem, kterým se chce MAFRA ubírat: buduje si zábavní platformu.