Rozrazil, „Revue na provázku – poutavý časopis“, si za trojici témat letošního druhého čísla vybral tři témata: počítačové hry, spánek a katapult (s velkým i malým k). Třetí téma, kromě článku o dalekonosných pracích, přináší bezmála dvacetistránkový rozhovor s Oldou Říhou. Otázky kladl režisér Jan Gogola ml. za přítomnosti kameramana, který celou rozmluvu natáčel pro dokumentární film. Dlouze a obšírně analyzuje kaťácké texty a snaží se z Říhy vydolovat informace stran poetiky jeho skupiny a světonázoru. Nekonečné plácání obou zúčastněných má patrně za cíl udělat si z legendárního rockera legraci, ztrapnit ho tím, že z rozhovoru není, jak obvykle bývá zvykem, vyškrtána slovní vata a evidentní off record dialogy. Říha v nich balancuje mezi protiřečením si, nadáváním na poměry, hledáním slov a asi trojím „no jo, jsem píča“. Účel otištění celé rozpravy mi uniká. Nejsem fandou halekaček Katapultu a domnívám se, že za výroky typu „řval jsem z pódia bolševikovi pravdu do ksichtu“ (jak zněl nadpis interview, které dal Říha kdysi Metru) si jejich frontman zaslouží přinejmenším velmi sarkastickou spršku. Co ale předvádí Gogola na čtvrtině stran čísla časopisu, se zdráhám nazvat jinak než masírováním ega.
Příbuzné články
glosa
Keď mrelo Véčko… Slovenské ministerstvo kultury se rozhodlo postarat o prostory někdejšího bratislavského V-klubu, kde nyní sídlí A4 nulty priestor. „Áštvorka“ je zasvěcena divadlu, filmovým projekcím a především hledačské…
Dvojznačný pomník Rolling Stones
Když se Martin Scorsese rozhodnul, že ve velkém stylu zvěční koncert Rolling Stones, musel vědět, že přichází téměř s křížkem po funuse. Stouni jednadvacátého století už nejsou ničím jiným než superexkluzívním pánským klubem.
glosa Petra Ference
Hamburk, divadlo Kampnagel, projekt Zipp, jehož název mluví o cíli propojit (pevným zdrhovadlem) českou a německou kulturu prostřednictvím nejrůznějších dvounárodnostních projektů. Téma série večerů: Čechy, Německo, léta 1968 a 1989…