Novou tvorbu Elsy Aids lze uvést citátem: „Proč je tu najednou takové ticho? Černé okvětní plátky jsou zkropené kondenzovaným mlékem.“ Jde o maskulinní operetu na motivy masturbace, jídla, nenávisti a duchovní inverze.
XXX
Když myslím na její díru, vcházím rychle dovnitř – „Vystrč zadek, ať je celé tělo přede mnou!“ – a hned zavadím pohledem o malé, podivně hranaté bílé hrudky nalepené na vlhkých stěnách a postrkované proti mně masem, které zůstane v holčičkách, dokud neumřou. V této chvíli, jejíž kontrastní odstíny by mně mohly stačit k vzrušení, bych jí tam chtěl dělat máslo každou noc, udělat jí mléko vepředu, zbavit se dětského tuku a slyšet její vzdychání znovu nahlas.
Vytáhněte hadice a odkliďte to mléko! Na ulici je ho po kotníky!
XXX
Vytáhněte hadice a odkliďte mléko,
muži,
na ulici je ho po kotníky
a stoupá výš… Odpusť,
vím, že ti páchne z úst vždycky,
ale dnes cítím, že odpad se dlouho nečistil.
V takovém zápachu se zkazí cokoli.
Vytáhněte hadice a odkliďte to mléko, muži,
máte mé slovo, mé zkažené svědomí.
XXX
O svých zubech říká, že aspoň zvenku pořád vypadají pěkně. Jsou téměř dokonale bílé. Má sice děti, ale jsou to ještě mléčné zuby.
Jak dlouho vydrží?
Kde je ten drn, na němž jsme spolu sedali?
Vyryl jsem ho a strčil pod postel, na které spolu spíme.
Lehnu si na ni, a když začne dýchat ústy, s každým vzdechem vidím kazy, vidím plomby ve stoličkách a povlečení pod námi se pomalu špiní.
XXX
Největší teplo je nad vanou,
když se svým tlustým neobřezaným čumákem
šátrám po bytě
a ve světle tohoto obrazu
jsou stěny k sousedům křehčí než
bobkový list.
Také před zrcadlem se rodí celé světy:
souhvězdí strupů ve vlasech,
planety modřin a nakonec,
když už není co pokazit,
mléčná dráha kanoucí po noze.
XXX
Mé masíčko je růžové. Můj zadek
je tvá maminka a předek tvůj tatínek.
Miláčku, máš na svém těle stejné maso
jako já?
Jaký je smysl tvého života? Co tě zraňuje?
Losos se dere proti proudu,
plný jiker,
ale kdybych si vybíral odstín své kůže,
byl by to šedivorůžový matjes.
XXX
Zůstávám rozevřený –
tak sem nechoď, dokud se nezavřu.
Počkej venku, dokud se nenajím.
Cítím se jako bůh.
Bílé písky mohou mít příchuť rybích prstů.
To jsou mé peníze v bramborové kaši
a to je čistá sůl.
Poslední zrnko tření
nebo slané zrnko v bílém písku.
XXX
Doma bylo šero, ale postel stojí u okna, takže zatímco jsme mluvili, bylo vidět, že je jen napůl přikrytá dekou. Napadlo mě, že vyndám svůj úd.
Ani jsem si nesundával spodní prádlo, jen jsem ho vytáhl a nechal viset. To už jsem neudělal dlouho, a ani ona to po mně nechtěla. Teď tu visel, na konci o něco širší než v bezbarvých chlupech u kořene, a jak jsem se blížil k posteli, neznatelně se kýval.
„Co to děláš?“ řekla překvapeně, když jsem se jím dotkl jejích úst. V tu chvíli se ani nepohnula. Mlčky jsem se ustrojil a okamžitě usnul.
Jako by kukla nechala zemřít zbytek mra-
veniště.
XXX
Na klinice je čas večeře a na talíři další maso.
Je večer a na talíři je zbytek oběda.
Celá porce je pro jednoho až moc velká
a zbytečně velká je i pro dva.
Dejte mi radši brambůrky
nebo nějaké ďobání.
XXX
Některá se nikdy neudělá
a vše krásné, co přišlo, bylo kdysi.
Jemné jako mráz, křehké snění.
A všechno, co přijde, nebude nikdy dost.
Je tak chamtivá, anebo vyplašená?
Mami, zaveď ji zpátky, do doby,
než na to přišla,
vždyť já chci být jako ty, má ojebaná mámo.
Mami, tvé mléko nikdy nestoupalo
příliš vysoko,
vím však jistě, že aspoň teklo.
XXX
Ještě jednou mě chce ojet
svojí dírou.
Myslí si dokonce, že se to stane samo.
Jenže všechno zaplavila má lhostejná voda,
kyselý oceán svobody.
Všechno to čvachtání bylo dvojznačné.
Zůstává mateřská abeceda dětí,
jejich bílé zadky a mléčná písmenka
v mělkých dásních.
XXX
Přišla jsem a moje sedátko bylo celé horké.
Společné vejce se opět přihřálo,
rozmražený bílek ti stéká po stehně.
Jemně se čeříš, jemně houstneme,
jemně lepkaví, jemní lidé.
Zatímco sedím na záchodě,
pustíš to do sprchy.
Zatímco spíš, sedím vedle.
Vedle je nejblíž.
XXX
Vstupuju do svazku jako veliká černá guma:
jsem vibrátor nebo kus volantu?
Černou kůži ze sebe téměř nesundám.
Cokoli udělám, táhnu za sebou
samičku klíštěte,
motám se po městě jako ocas,
vzrušením skoro otékám.
Tím myslím její roztažené nohy
a také možnost
jen tak ji potrápit.
Ona tím myslí držet se a kousat.
XXX
Její bytost se ucpala,
potíže se rodí příliš rychle.
Ani oblečení, které si svléká, už nejde
rozmotat,
kalhotky vpletené v punčochách
stísněně voní.
Čas zmizel v absenci násilí.
Zatímco spí, její dech klesá z úst do krku
a padá vnitřnostmi
až dolů, do studených sklípků mezi
prsty od nohou.
XXX
Vždycky jsem si vymýšlel, táto,
proč jsi mi neřekl, abych držel hubu?
Copak nevíš, že podvody nelze zastavit?
Jen co skončila vláda tvé stěrky,
začalo vzdychání koše na špinavé prádlo:
vyhoním si péro do špinavé ponožky.
Teď se vracím a neřeknu ani slovo,
teď už vím, že žádný tak veliký mlčící výr
nemůže proletět ztuhlými bramboráky.
XXX
Voníš dřevem, ale vypadáš chladně. Otěhotněl jsem kdoví s čím, s oblečením nebo s držadlem. Teď si to vyškrábnu lžičkou: na záchodě, v sobě a pro lidi, i když bříško se mi líbí. Ze dveří naproti se odchlipuje černá vločka. Je ochlupená, tlustá, dobře vyvinutá, dobře vypadá s rozteklou tyčinkou v obočí a s příchutí čokolády.
XXX
Mám zadek po mámě,
a myslím, že i nohy. Věříš mi?
V posteli někdy
ztrácím nit, je ve mně cosi měkkého,
co nechce souložit.
A přitom jsem to já, kdo odmítal
rodit děti (kousni mě, ať se probudím)
a jehož lásku
měly zajistit potraty.
XXX
Když jsem tě nenáviděl poprvé, mohl jsem ještě odejít – neodešel jsem, nenávidím tě. Teď můžu leda utéct nebo tě potají zabíjet.
Když to nepůjde, vyspím se s tvým milencem. Vím, že se rád dotkne ocasu, který jsi měla naposledy v ústech nebo uvnitř. A to ani nemluvím o tom, co pro něj znamená možnost si se mnou o tobě povídat, přivonět k tvým kalhotkám, které vyndám z koše na špinavé prádlo, vylízat talíř, z kterého jsi naposledy jedla, mluvit o tobě a dozvědět se všechno.
Já zase nutně potřebuju někoho, komu bude stejně, a ty se nepočítáš.
XXX
Máš díru z hovězí kůže. Musíš ji navlhčit,
aby trochu změkla, a jak to uděláš,
je jen na tobě.
Mně nejlíp poslouží krabí klepeta.
Víš, že pod krunýřem jsem plný másla, plný
milování, plný lásky, plný sekrece.
To já jsem ten krab, v němž tuhne vejce.
To já nejsem normální a naočkuji ti plíseň
do prdele.
To já zakládám postranní požáry.
XXX
Myslím si, že svým objetím na mně chceš vydělat, a zdá se mi, že nemám co ztratit.
XXX
Samotář se tahá za ocas,
v křoví za smetištěm si něco představuje,
déšť plaší náhodné svědky.
To „mladé květinky“ potřebují zalít
„čerstvým semenem“,
říká si nad hromádkou bramborových
slupek.
Tak se svým vězněm nakládá jeho chatička.
XXX
Trochu si zalhat
a sklidit, co uzrálo.
Myšlenky se řinou jak protlak,
tkáň odtéká s krví, láska
se prodírá dírou a špiní
dům, špiní podlahu i propíchané stěny.
Než zaschne, budu ji muset vylízat.
XXX
Vystrč jazyk a lízej, co nejde uklidit,
promoč, co se dá promočit,
miláčku, dneska ti můžu říct,
že hadřík nejde vyždímat.
Že moje kundička
je nasáklá jako houbička na nádobí (tak plivni)
a na dně dřezu zduřely kousky těstovin.
XXX
Večer se zavinul v koruně.
Slehlé trávníky
šumí čekáním, než se rozevře postranní šev.
Prsty hledají v prázdných punčochách,
země se boří pod nohy.
Jazyk popotahuje uzdičku, mlčení pustilo
trochu slin.
Barva věnovaná čekání hnízdí v dutině
pohledu.
XXX
Jinak řečeno, spíme spolu,
je čas se k sobě otočit a sáhnout.
Palmové listí spadá přes vanu,
tělové mléko prýští.
Máš na sobě místo, které jsme spolu zničili.
Ten kus vytahané kůže bych nerad opustil.
XXX
Mé nevěsty jsou malé holčičky, stačí mít kousek lepidla a šikovné prsty. Je to potěšení, které si mohu dovolit zdarma: skutečná žena je doma jen málokdy a pokaždé mě něco stojí.
Děti jsou jiné. Jenom je pohladím po vláskách a snědí i plíseň na nohou. Nemohu se jich zbavit, jak jsou dotěrné. Trochu se rozjaří a hned mě propíchnou malým klacíkem: účty jsou vyřízené.
Ale malá rezerva mi ještě zůstala. Jsem bůh-otec. Na nic nezapomínám, nikomu neodpouštím, odměny nechávám na později.
XXX
Vyprávěj mi pohádku o mých rtech,
jak jsou velké… a jak tě vzrušují
ty dva nateklé svaly.
Jenom kvůli nim musím kouřit.
Jenom proto mi stačí
občas změnit výraz tváře a přeskupit vrásky,
jenom tak
každým pohybem
ještě trochu znásilním dětství.
XXX
Kdybych o té prasečince nemluvil, hned bych na ni zapomněl – vzpomínky jsou mrtvá věc. Jednou jsem si lehl na svou spící ženu, vlezl do ní a rychle se udělal. Až potom jsem si všiml drobků všude po prostěradle. Jak jsem si zvykal na tmu, pochopil jsem, že něco není v pořádku. Ona zůstávala nehybná. O to smutnější byl pohled na pootevřená ústa a nakousnutý rohlík v její ruce.
Rychle jsem smetl drobky, vyjmul rohlík z jejích prstů a bezděky k němu přičichl. Voněl, nebo nevoněl? Už jsem byl dost těžký na to, abych se svalil na postel a usnul.
XXX
I kdyby tma byla tlustá jak deka,
jeho konec by nepřesáhla.
Když se mi nacpe mezi rty, nezbývá než držet.
Nakonec je to otázka kousání.
Dělám to naslepo, dokud nezměkne
nebo dokud se neobjeví
bezbarvá kapka nenávisti jako malý dárek
a kapka bílé lásky, kterou vysaju.
XXX
Je září, bohužel, v podzimním světle
začíná prosvítat, kdo jsme.
Sedáš si na mě tak, jako sedíš ve vaně…
Někdy se cítím jako ty.
Nebo jako něco, co je třeba pomočit.
Jenže dnes má láska nemůže
ani do pupíku, ani do odpadu,
ani do chodbičky.
Dnes kloužu po povrchu. Sledovat stín
je pro mě špinavá práce.
Elsa Aids je autor několika básnických knih, vydávaných malým nákladem, z nichž vyšel výbor pod názvem Trojjediný prst (Rubato 2011). Časopisecky publikoval především v A2 (například č. 3/2011 a 13/2012).