Pramínek bajtů/Lyrica Tekkna

Kdyby vzal někdo

za kliku od mých dveří

asi by tím zboural zeď

 

Music will be Dance

 

Tohle je revoluce se šťastným koncem

Revoluce, která začíná a končí tancem

This is Revolution with Happy End

The Revolution, which start and finish by Dance

 

Music will be Dance

 

Adonai Ello

good silence

breakin greatin

wafly wafly

 

Sluneční vločka roztaje na očích Green mirror

prvním křídlům na očích

Sluneční vločka je živočich

živočich času;

konečně je Teď

po dlouhý jinak době

a to dělí obzor dění...

slyším co nevnímám, vnímám co neslyším...

 

Vítejte na Planetě Fantazie

Vítejte v Říši Mýtů a Legend

Vítejte v Neosféře  

Ukončete Hvězdné války

Válečný cajky dejte k Rudý myši do Bazaaru

Naše nová húlúvuvá Betelgeuze se točí v jiskrný Noci

jako blankytná Souměrná kolem své osy

s černým kocourkem Zásmukem na břiše zamčené diskety

  

 

*  

 

Jak píše poslední Veršodajství :

Na Jupiteru vyzevlovali první plyš

I na Marsu kvetou sněženky

A Betelgeuze se vrací!

Pořád mimo už jsme doma

- poslední posmrtný dopis do zoubků zrcadla

Valhala Valpuržina Nás vítá v orinoru panaptedia

Modré měsíce z očí Loxiany vyplouvají

Oříšky bajtů plují atmosférou Nekonečné spirály

Básník miluje ve Vesmíru

Tady je Gagarin každej; nebo L.y.o.n. E

Tady je ta nepálka eiffelovy pálky baseballový hrany

a co s tím souměří,

Všecko ostatní jsme vyhodili z okna do Vesmíru

 

Music

Music will be dance

 

Tohle je Revoluce se šťastným koncem

Revoluce, která začíná a končí tancem

This is Revolution with Happy End

The Revolution, which start and finish by Dance

 

Music will be dance

 

Najít tak Zemi plnou tajemství

Na Planetě Fantazie Nekonečnou Věčnou chvíli být

Prožít kouzlo tajemné Extasie

Prázdnotám Pekla uniknout

Najít Vesmír Věčně žít

 

*

Třetí brána

 

ZrnovinaZrnovlnaZrnovina

ZrnovinaZrnovlnaZrnovina

ZrnovlnaZrnovinaZrnovlna

ZrnovinaZrnovlnaZrnovina

Celozrnná Oxymorá

jak v moři v ní pluje

jahodový průvan z meruněk

kdo by to byl do něj řek...

Nežsimě zasjak pádlo podá

zrnovina zrnovina zrnovina

zrnokocovina zrnokocouřina

ať připlave jupiterná Zlatá rybka

ať přiběhne čmucháček Bertík

Orfee popros Chárona,

zatancuj za-pop syntax error ://

tanec smrti a teroru švadlen  

popros Bohyni Kálí v mikině z kostí

a lebek ušitých z mlíka

obklopenou kostlivci s indigovýma očima

a uhrančivým mobilem

Ať přestane čarovat

Ať nám vrátí Naději

Ať nám vrátí otevřené dárky

Veplaf do její duše jako duhový had

Upleť jí svetr z kůžiček paranoidních myší

cykloethaniodotinktury

Vetni jí do vlasů sopečnou růži voodoo

Nakopni do zadku předsedu vlády

Vytrhni jí z ruky Návod na použití smrti:

 

Se smrtí neklepejte ani netřeste

Případný třas je přírodního původu

Jo, jsou to pěkný kapky

Dávkování určuje Motýl Smrtihlav

Až budete mít dost, řeknu vám Sama...

  

Orfee

Popros Bohyni Kálí

Proměň se v modrou skalici

Proplův krokodýlí koberec

Ucupni nátluky

Sakra udělej už konečně něco

 

Vobal střeep párty

 

Chci se dožít Ticha

ticho ať už je jaký chce,

tak buď zvoní, anebo taky ne...

 

Music will be dance

 

frú-frú

Začíná Déjà vu

Začíná Déjà vu

Začíná Déjà vu

  

. !.

/(   )/

°°°°?°°°°°°

..................

 

Music will be dance

  

Rozezní se hlas Sirény pod Efedrinovníkem

společně s jeho slavným kambiem

 

Tohle je revoluce se šťastným koncem

This is Revolution with Happy End

The Revolution, which start and finish by dance

 

Tenhle záhadnej virvál nebere konce

když padne akumulátor rozezní se

zvonky, zvonce a tibetské mísy

Einstürzende Mrakodrapen

rozezní se

než nás znovu zaplaví

Tsunami  

Nikdy nestřílejte dvojplošníky

jointy dvojplošníky

Leonardo uletěl do Vesmíru na kusu plátna

vyvedeného potají v antigravitačních barvách

z jitrocele a fialek

Cáklost Srdce tepe jak o život

Tep se dotýká tajné Brány bytí

Není nad to mít Srdce ze zlata

(-: tenhle beat tep tepe jak tep Artep

 

 

*

 

Music

Music will be dance  

 

Když jiskrozřivá Jitřenka

zhasne v tváři rána

Athéna zvedne svůj hlas

      

Ráno:

Jedno Slunce, rozklepnout na oblohu, orosit...  

K snídani Fidorku místo ženy

Mám každou ponožku jinou, tráva zas a jas  

ten úděl kam vyrazit,

když už opbout roudný šutky

 

zaniká amplituda a kam teda sebe vrazit   

nezaniknout v calmströmu

neutonout v příšerný bažitou

nezmizet v Jindrově uchu lidí bezdomoví

na půl necesty

udržuj svou olejničku plnou

   

Tamhle jsou poslední androidi

a pak už jen lidské radary z Alfa Centauri

Poslední Arapažské wigwamy

Poslední ve sněhu havraní stopy

TAM ZEMĚ NIKOHO

kde se svištidlem komží

ozvěnou   

ozvěnou

nese Vlahovcův zpěv

a Fénixův křik

Země mnoha proměn

je to tak

budoucnost má metalové glazury rudočerný lak

meditující Apače krossí pancéřový vlak

Dakota šeptá sladké jméno Lenoira

Lenoira krásná je jak Galleádská gazela

Marda kráčí mojí hlavou po hrázi pak moje hlava

Srnčí Malda když mi pivo dává

hravě hraje právě hraje

h a r m o n i k a

hraje na ni pierot

co vypršel se střípkem ze svých bot

píseň co se vínkem dává

píseň co se ránkem zdává

Spousta věcí je tu jenom na knoflík

Z hřbitova zní slzný vzlyk ...  

Najít tak zemi plnou tajemství

Na planetě Fantazie nekonečnou věčnou chvíli být

Prožít kouzlo tajemné Extasie

Prázdnotám pekla uniknout

Najít Vesmír Věčně žít

Music will be dance

 

Všichni jsou blázni, jen já jsem letadlo

Nefritová bílá zrníčka krouží do dloužky, kde je tak daleko

ve spirále stále daleko pozdě a rychleji

tak silně tak bolestivě

odnášejí všechno

v Calmström

Tam uprostřed vane srdce pouště

a věčné Ticho

ta Veliká Hádanka

našel jsi Sandonoriko

Sandonoriko

Sandonoriko

 

*

 

Kde je jen jeden Starej mlejn

pod vodou na vážkách

slaďoučký rybníček,

co přestřelíš prakem

nedaleko břízami obrostlých jezer,

naštěstí se nám rybník neutopil, jen se trochu rázně kámoš opil

jak starej spiťar – Lužní les, opil se nám s Pyskáčkem,

pouličním Delonem

a nevypadalo to tak, jako když se Alainu Delonovi nafoukne airbag...

 

A nad ním kostel bez lodi

Ta Loď

To jsme my,

komparsisti Vesmírné balady

Féničani

Jako kdybychom se nikdy neviděli

neměl jsi tu nikdy být

hlavně mi nezapomeň přijít na Barting

pod Mortmartrem na Clondiku

poznáme se podle pletenýho vzoru ---

totiž,

Rozkopal jsi ve mě

židličky a stoleček

a ani sis nevšim, že jsem dům

že nejsem mrakodrap

sám sobě kominíkem

říkám si, dějí se i jiné věci

pustíme si starý desky

dvě, tři další propriety, nějaký laciný cigarety

co poděly se v kouři slov

nebe je modrý, jak hranostají brýle sov

pozdravuj popeláře

 

Asi tak v 1,21 megahertz

 

Začýná eksit dopře se bafte

 

Začíná exit dobře se bavte

 

V celách začínají řinčeti zvědavě mříže

to vím jistě

tenhle propadák nikdy nikam nezapadne

miluji a milovati budu

v napínavějších nyní dřivších souvislostech

radši bych si někdy rozbil hubu

za chvíli zůstane tu jen několik kosmických trosečníků

Umlkl gramm grammce,

dají ho tančit s myšma do kredence

a do tance dají se nad splavem labutě

do tikka

Ticho nejenže léčí, ticho taky kouše...

 

Měsíční dívka

Dívka z Měsíčních paprsků

mizí v květu Magnolie

 

Továrna na sny se zavírá

Továrna na sny se zavírá

Čarostroj se

obráceným houslovým klíčem

na věky zamyká

  

aptomat solí solwertem kmitočet funuce pferdí lstí i proklatě

Pískání v hlavě hoří tak ještě po dvaceti třech hodinách,

Pískání v hlavě modrého delfína,

Touhu které se nikdy nezbavíš:

 

Najít tak zemi plnou tajemství

na Planetě Fantazie nekonečnou Věčnou chvíli žít

Prožít kouzlo tajemné Extasie

Prázdnotám Pekla uniknout

Najít Vesmír Věčně žít

 

*

 

Sitting pacific et silencieux

miláčku miláčku miláčku

 

 

Básník Tikko Ticho feat. Czech Free Tekk 4002 tohle není žádná poezie a teď všichni zmizte!

support: Oktekk, Cirkus Alien, Startekk, Layka, Tsunami, 1PF, Igra a Cabaret Villon srpen 2004

Úryvky jsou vybrány z rozsáhlejší skladby, graficky zjednodušeno.

 

Galerie

Cyklus Madonamie

Tohle není víra, chtělo by se říct, a přece…

 

Filip Černý (1975), absolvent pražské AVU, malířského ateliéru Jiřího Sopka, pracuje s formálními a obsahovými proměnami obrazu, jejž chápe jako rafinovanou vizuál­ní informaci. Klade důraz na technickou a technologickou režii obrazu, kterou vnímá jako jednu ze základních složek předkládaného sdělení. „Medituje“ nad možností množit, křížit, ironicky rozmělňovat či posilovat nebo si jinak pohrávat s konvenčně zažitými vizuálními významy-ikonami. Ke skicování a obrazovému rozvrhu používá počítač, jehož estetika se často přenáší do podoby finálních obrazových výstupů.

Cyklus Madonamie zahrnuje čtvercové obrazy formátu 100 x 100 cm s tradičním křesťanským motivem Madony s dítětem. Černého interpretace ikonografického schématu se opírá o tvarovou redukci, o vymezení vlastní figury vůči pozadí (střídání rozmanitého rastru) a o formální přepis ve stylu nových vizuálních možností. Ironie a odstup od tématu, které jsou podrobovány aktuální interpretaci, jsou čitelné především ze skutečnosti, že ikona i pozadí hrají stejně důležitou roli. Někde je dokonce ornamentální řešení pozadí významově nadřazeno ikoně, která se jakoby vytrácí a mizí v prvním plánu, jinde se dokonce paradoxně dostává samo pozadí do popředí a pohlcuje ústřední motiv. Rozostření a tvarová redukce vede diváka k významovému zamlžení předkládaného sdělení. Návštěvník se pak může ptát, jakou pozici autor vůči vlastnímu zobrazení zastává a co přesně je cílem jeho ironického výpadu. Je to vyprázdněnost zažité formy? Nebo ztráta její autenticity prostřednictvím přenosu novými médii? Nebo je to polemika ještě zásadnějšího charakteru? V obrazovém tematizovaném souboru se opět projevuje typický prvek autorovy malby, a tím je znejistění diváka. Formální i obsahové.

Stejně jako v Černého starších pracích je tu přítomen onen vtírající se dojem jakési nepatřičnosti či podvodnosti. Malíř tu velmi sofistikovaně zkoumá „morální hranice reality“, přetavované a účelově recyklované svou snadnou a lehce dostupnou reprodukovatelností.

Petr Vaňous